Kees de Mooij: "Online verkoop kost me geen tijd meer"

Al 55 jaar weten fietsers heel goed de winkel van het familiebedrijf van Kees de Mooij en Moniek Snepvangers te vinden. En dankzij viaBOVAG.nl verloopt nu ook de online verkoop van nieuwe en tweedehands fietsen gesmeerd. Het kost Kees tijd noch moeite, en dat is fijn met een goedlopende winkel. “Een bakfiets van vijfduizend euro verkocht ik laatst online, zonder daarvoor iets te hoeven doen.”

ViaBOVAG.nl is dé portal van en voor BOVAG-leden, die adverteren met nieuwe of tweedehands voertuigen, zoals auto’s, caravans, campers en motoren. Maar ook met fietsen dus. Alle voertuigen die op de site te koop staan, voldoen aan de eisen van de brancheorganisatie. “Het platform is een verlengstuk van mijn eigen site én winkel. Mensen komen veel sneller op viaBOVAG.nl terecht dan op onze website. Die online vindbaarheid vind ik een groot pluspunt”, vertelt Kees, eigenaar van De Mooij Fietsen in Bergen op Zoom.

ViaBOVAG.nl neemt werk uit handen

De Mooij werkt al jaren met Cyclesoftware, een automatiseringspakket voor zijn kassa en voorraad. “Sinds 2020 bestaat de mogelijkheid om het viaBOVAG-pakket te integreren met Cyclesoftware. Hoe het werkt? Heel simpel: mijn hele assortiment staat op het platform, en dat wordt automatisch up to date gehouden. ViaBOVAG.nl plaatst daar zelf de productinformatie en foto’s bij. Ideaal! Dat scheelt mij een hoop tijd. Wordt er een nieuwe fiets geleverd? Dan verschijnt die vanzelf ook op viaBOVAG.nl. En verkoop ik een fiets in de winkel?  Dan verdwijnt die van het platform. Zo weet de klant altijd precies wat we op voorraad hebben.”

Stad en land af voor een bakfiets

Dankzij die goed bijgehouden voorraad zien klanten meteen waar de fiets van hun keuze verkrijgbaar is. Je zal maar net op zoek zijn naar die éne elektrische bakfiets die in jouw stad overal is uitverkocht. Zo ontving Kees laatst een berichtje op viaBOVAG.nl: ‘We zien hier dat jullie de Urban Arrow op voorraad hebben, klopt dat? Dan komen we hem graag halen.’ Deze klanten bleken bij aankomst in de winkel uit Friesland te komen. “Zij zijn voor die populaire bakfiets op één dag heen en weer gereden naar West-Brabant! Dat verbaasde me enorm”, vertelt Kees enthousiast. “Het toont de kracht van het platform.”

“Bij de start met viaBOVAG.nl dacht ik dat het vooral handig zou zijn voor tweedehands fietsen. Maar nu zie ik dat ook de nieuwe als warme broodjes over de toonbank gaan. Vooral fietsen die schaars zijn. Ik verwacht komend seizoen, mede door corona, dan ook alleen maar meer online bestellingen.”

Meer weten?

Adverteer jij al op viaBOVAG.nl? Dan is dit het juiste moment om nog eens kritisch naar je advertenties te kijken. Op 5 april is namelijk de campagne ‘De helpende hand van rijdend Nederland’ gestart. Hiermee brengen we de website met een tv-spot nog eens extra onder de aandacht bij jouw (mogelijke) klanten. Reken dus op veel extra reacties! Adverteer je nog niet op viaBOVAG.nl en wil je hier meer over weten? Kijk dan op mijn.bovag.nl/viabovag. 

Aanbevolen artikelen

Roel Parren: "We hebben ineens klanten uit het hele land"
viaBOVAG.nl: de helpende hand van rijdend Nederland
Hoe een viaBOVAG.nl advertentie een vakantie redde

Nog niet gevonden wat je zocht?

Of stel je vraag via…

2
3
4
Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.