Alternative

Samen vooruit!

Wij dragen de mobiliteitsbranche een warm hart toe. Sterker nog: alles wat we doen, doen we voor de branche! 

Het is onze missie om bedrijven in de mobiliteitsbranche te helpen succesvol te ondernemen. Als enige hebben we alles onder één dak: verzekeringen, financieringen, data en rechtshulp.

We zijn een echte partner van de branche. Daarom treden we voornamelijk op als direct writer, we staan hierdoor in rechtstreeks contact met onze klanten. Op het gebied van bedrijfsmatige schadeverzekeringen werken we ook samen met een klein selecte groep intermediairs, waarvan we zeker weten dat zij de branche net zo goed kennen als wij. Deze tussenpersonen waar wij mee samenwerken zijn bevoegd om voor ons te bemiddelen in deze bedrijfsmatige schadeverzekeringen. Voor onze overige producten en diensten hebben wij geen samenwerking met intermediairs.

Wij helpen je graag zo goed mogelijk. Daarom vind je op deze pagina onze belangrijkste documenten voor jou als tussenpersoon, per doelgroep waarvoor je bemiddelt.

Algemeen

Om toegang te krijgen tot een van onze portalen maken wij gebruik van Mobi-ID. Hier vind je de handleiding voor de gebruiker en hier voor de beheerder - eigenaar.

Veelgestelde vragen tussenpersonen

Wat kan Bovemij wel en niet verzekeren?

Wij bieden verzekeringsoplossingen voor de mobiliteitsbranche. Voor de volgende bedrijfssoorten en -activiteiten bieden wij op dit moment geen verzekeringsmogelijkheden:

  • Taxibedrijven

  • Koeriersdiensten

  • Vervoer van goederen tegen betaling

  • Landbouwmechanisatiebedrijven

  • Transportbedrijven

  • Bedrijven die uitsluitend werken op locatie

  • Watersportbedrijven

  • Revisie van scheeps-en vliegtuigmotoren

  • Bedrijven buiten de mobilteitsbranche

In het geval van twijfel of er verzekeringsmogelijkheden zijn, kun je dit altijd bij ons navragen.

Hoe dien ik een offerteverzoek in?

Je kunt een offerteverzoek indienen via het e-mailadres tussenpersonen@bovemij.nl.

Wij werken uitsluitend met onze eigen offerteformulieren. Deze moeten volledig ingevuld zijn. De meest recente exemplaren vind je op deze website, op de pagina voor jouw doelgroep (selecteer je doelgroep hierboven).

Er dient altijd een minimaal verzekeringspakket afgenomen te worden. Voor bijvoorbeeld een autobedrijf of schadeherstelbedrijf zijn dit de dekkingen Bedrijfsaansprakelijkheid, Cliëntenobjecten en WAM Handelsvoorraad. 

De te verzekeren hoedanigheid van het bedrijf dient overeen te komen met de KvK–inschrijving. Let op! Wij bieden enkel dekking voor de op het polisblad vermelde hoedanigheid.

Er dient gewerkt te worden vanuit een bedrijfslocatie die bestemd en ingericht is voor de verzekerde hoedanigheid.  Werken vanuit huis staan wij niet toe behalve voor kleinere rijscholen.

Voor werkzaamheden uitsluitend op locatie bieden wij geen dekking.

Per entiteit hanteren wij een eigen polisnummer en klantnummer, en dient een apart aanvraagformulier inclusief een UBO verklaring te worden aangeleverd. Wij hebben geen mogelijkheid om meerdere entiteiten aan te tekenen op één enkele polis.

Bij een offerteverzoek voor een nieuwe relatie dient het schadeverloop van de afgelopen vijf jaar meegezonden te worden.

Welk aanvraagformulier gebruik ik?
Wij werken uitsluitend met onze eigen aanvraagformulieren. Deze moeten volledig ingevuld en ondertekend zijn. Vergeet daarbij het UBO-formulier en de SEPA-machtiging niet! De meest recente formulieren vind je op deze website, op de pagina voor jouw doelgroep (selecteer je doelgroep hierboven).
Hoe dien ik een wijziging in?

Wijzigingen kun je aan ons doorgeven middels ons standaard wijzigingsformulier. Je vindt het formulier op deze website, op de pagina voor jouw doelgroep (selecteer je doelgroep hierboven).

Losse mails en afwijkende formulieren kunnen wij niet in behandeling nemen. Aanvullende documenten die betrekking hebben op de wijziging en eventuele toelichting ontvangen wij graag in de begeleidende mail.

Indien men de manier van premiebetaling wenst aan te passen van bijvoorbeeld jaarbetaling naar deelbetaling, dienen wij altijd een door de klant getekend SEPA-formulier te ontvangen. Deze wijziging kan uitsluitend per hoofdprolongatiedatum worden doorgevoerd.  

Tussentijdse betalingswijziging is niet toegestaan.

De door Bovemij gestelde preventie-eisen die naar aanleiding van een bezoek van een risico-deskundige of onze tool zijn gesteld, moeten worden opgevolgd. Standaardeisen, zoals Scios Scope10 en Scios Scope12 voor zonnepanelen, staan standaard in onze polisvoorwaarden.

Wijzigingen in de hoedanigheid of toevoegingen van andere hoedanigheden dienen te allen tijde onverwijld aan Bovemij ter beoordeling te worden doorgeven.

Wat kan er allemaal met mijnOndernemersportaal?
  • Opvragen kopie polisbladen

  • Aan- en afmelden kentekens, aanvragen groene kaarten

  • Invullen voorverrekeningsformulieren

  • Digitale toestemming voor digitale polis

  • Overzicht van de gestelde preventie-eisen

  • Een schade melden

  • Een verzoek tot rechtsbijstand indienen

Wat moet ik verder nog weten?

Subagenten dienen altijd via de serviceprovider contact te leggen; wij communiceren dus niet rechtstreeks met subagenten.

Incomplete dossiers kunnen we helaas niet in behandeling nemen.

Of stel je vraag via....
Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's

Roy
Accountmedewerker