Het Bovemij Mobiliteitsfestival: een knaller van een eerste editie!

It’s a wrap! De allereerste editie van Bovemij’s Mobiliteitsfestival is een feit. 27 september veranderde het Utrechtse Fort Voordorp in het leukste, meest inspirerende festival voor en door de mobiliteitsbranche. Exclusief voor Bovemij-klanten. Hoe dat eraan toeging? We nemen je opnieuw mee. 

Al heel de dag komt het met bakken uit de hemel vallen. Maar wanneer de eerste gasten bij Fort Voordorp binnendruppelen, kruipt de zon even achter de wolken vandaan. Het historische fort, dat nu dienstdoet als bijzondere eventlocatie, baadt plotseling in het warme zonlicht. “Echt festivalweer, hè?”, merkt een arriverende gast op. Met een grote glimlach speldt hij zijn naamkaartje op zijn revers. Helaas laat het zonnetje zich de rest van de middag niet meer zien. Maar de warme sfeer op het Bovemij Mobiliteitsfestival maakt het tegenvallende weer meer dan goed.   

Knipoog naar het verleden  

Op tafels zijn hier en daar bakjes mosselen te spotten. Voor de oplettende bezoeker; een knipoog naar voorgaande jaren. In 2019 vond Bovemij’s laatste Mosselparty plaats. Van oudsher hét moment waarop de mobiliteitsbranche samenkwam onder het genot van verse mosselen en een gezellige borrel. Als CEO van Bovemij Hans Coffeng op het hoofdpodium stapt om het festival te openen, grijpt hij ook even terug naar dat verleden. “Maar nu gaan we door in nieuwe vorm, met het Mobiliteitsfestival!”, zegt Hans terwijl hij het publiek inkijkt. Het startschot is gelost. 

Ondersteboven ondernemers 

Behalve verse mosselen, zijn er nog een hoop andere lekker dingen te proeven op het festivalterrein. Gasten kunnen onder andere genieten van royaal belegde hamburgers, hotdogs en verse friet met truffelmayonaise. Aan het begin van het terrein kunnen ze een toetje halen om zich aan op te warmen. Wafellolly’s, gedipt in pure, melk- of witte chocolade en een keur aan toppings. Onder het afdakje voor de wafelkraam staan een aantal gasten samen te genieten van deze zoete traktatie – en elkaars gezelschap.  

Eén van hen is de algemeen manager van een camperbedrijf. Het is zijn eerste keer bij een evenement van Bovemij. “Mijn eerste indruk is goed”, zegt hij. “Ik ben niet eerder bij een Bovemij-feest geweest, maar dit is echt top. Vooral de DeLorean is gaaf. Ik ben net even helemaal teruggegaan in de tijd,” voegt hij toe, met een knipoog.  

De manager heeft het natuurlijk over de levensgrote DeLorean-tijdmachine, bekend uit de Back To The Future-filmreeks, die binnen het pronkstuk van de zaal is. Een beroemde filmauto die symbool staat voor zowel het verleden als een nieuwe toekomst. En waar gasten een foto kunnen laten maken als tastbare herinnering aan een bijzondere avond. 

Bij de andere attracties kijken mensen eerst de kat uit de boom. De kantelende Canta wordt in het begin van een veilige afstand bewonderd. En sommige ondernemers knopen voorzichtig een gesprek aan met de vriendelijke technicus die de mini-wasstraat bemant. Maar al snel hangen mensen letterlijk ondersteboven in de knalrode Canta en vliegen ze lachend en gierend uit de bocht in de wasstraat. Was je auto wassen maar altijd zo’n feest... 

Inspirerende sprekers 

Het Mobiliteitsfestival is het uitgelezen moment om eens goed bij te praten met collega-ondernemers. Om verhalen te delen, herinneringen op te halen en van visie te wisselen. Dat wordt dan ook uitvoerig gedaan. Maar het festival heeft ook een educatief karakter. Als Bovemij willen we onze klanten verder helpen. We willen kennis in en over de branche verdiepen en verbreden. Daarom staan er tijdens het Mobiliteitsfestival inspirerende sprekers op de bühne.  

Zo deelt BOVAG-voorzitter Han ten Broeke welke impact de Prinsjesdagplannen hebben op onze branche. En dus op jouw bedrijf. Wat betekenen de plannen van de politiek voor jou en andere ondernemers in de mobiliteit? Wat zijn nu de grootste uitdagingen en waar liggen juist kansen?  

Later op de avond kunnen gasten zich binnen opwarmen terwijl Jos Burgers zijn beste tips prijsgeeft voor het creëren van nóg betere relaties met jouw klanten. En hoe je omgaat met minder gunstige tijden. Met een grote dosis humor deelt hij krachtige en direct toepasbare adviezen. In typische Jos Burgersstijl: met charisma, een enorme bak toegevoegde waarde en handgeschreven notities. 

De magie van beïnvloeding

De avond wordt afgesloten door niemand minder dan illusionist Victor Mids, bekend van het tv-programma MINDF*CK. Als getrainde entertainer trekt hij de absolute aandacht van het publiek. En laat hij live zien hoe je aandacht kunt gebruiken om mensen te beïnvloeden.  

Als Victor om de hulp van een vrijwilliger vraagt, gebaart een jonge gast enthousiast naar de man die naast hem staat. De boodschap is luid en duidelijk: hém moet je hebben! Victor nodigt de man vervolgens uit op het podium voor een hilarische spelshow-act. Door middel van onbewuste beïnvloeding kiest de man, wonderbaarlijk genoeg, steeds exact voor de opties die Victor van hem verlangt. Naderhand legt de illusionist stap voor stap uit hoe hij dat deed – en welke lessen jij als ondernemer hieruit kan meenemen in het contact met klanten. Met enthousiast applaus als gevolg. 

Tijd, aandacht & een knuffelkrokodil 

“Het is fantastisch. Van de mini wasstraat tot de toiletdames”, zegt een ondernemer uit de wielerbranche, die buiten napraat met een collega-ondernemer. “Eerlijk: ik zou verwachten dat er nog meer mensen op af waren gekomen. Het is duidelijk dat Bovemij hier ongelooflijk veel aandacht en tijd in heeft gestoken.” De ondernemer naast hem, eigenaar van een autobedrijf, knikt instemmend. “Hij vroeg me persoonlijk mee naar het Mobiliteitsfestival. Hij zei: ‘Dit evenement is écht wat voor jou.’ En ik vind het inderdaad erg de moeite waard.”  

Voordat het duo naar huis vertrekt, maken ze nog een laatste stop bij de ‘Schiet Je Bedankje’-schiettent. Gasten mogen geheel in kermisstijl hun oog-handcoördinatie nog een laatste keer op de proef stellen. Schiet je een blauwe ballon lek met je dartpijl? Dan krijg je een doosje chocolaatjes mee. Raak je een gele ballon met je pijl? Dan mag je een gloednieuwe solar powerbank meenemen. Twee gelukkige ondernemers schieten de speciale confettiballonnen stuk en mogen de hoofdprijs mee naar huis slepen: een XXL-teddybeer of extra grote knuffelkrokodil. Daar kun je mee thuiskomen! 

Nog even nagenieten van dit succesvolle evenement? Bekijk dan hier de aftermovie.

Aanbevolen artikelen

Introductie Stellantis Autoverzekering bij Eurorepar Car Service dankzij nieuwe samenwerking met Bovemij
Kerstversiering in je showroom of werkplaats? Zo houd je het veilig!
Bovemij en Bosch Car Service zetten de volgende stap in de samenwerking.

Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.