Wij delen hetzelfde belang

Hetzelfde belang delen’ - een sterkere basis voor een samenwerking tussen partijen is er niet. Het belang van Wouter van Kuilenburg, eigenaar van het gelijknamige autobedrijf, is kraakhelder: “Onze klant moet mobiel blijven. Altijd. Overal”. Ook voor Bovemij accountmanager Loek Bijnen staat dit doel voorop. “Wouter doet echt alles voor zijn klanten. Dat wij hem daarin kunnen ondersteunen is een prachtig goed. De eindklant mobiel houden en ontzorgen, is het belang dat wij delen. In gesprek met dit krachtige duo!

Je weet pas wat je aan je business partner hebt, op momenten dat het er echt op aan komt

Autobedrijf Van Kuilenburg in Utrecht is een zelfstandige onderneming binnen Bosch Car Service, de grootste garageformule van Nederland. De core business van het autobedrijf is onderhoud en reparatie, daarnaast doet het ook verkoop. In de loop der jaren is er een dusdanig prettig ‘teamgevoel’ ontstaan, dat zelfs een wijziging in het werkgebied van Loek er niet toe leidde dat de heren elkaar uit het oog verloren. Wouter vertelt: “Je weet pas wat je aan je business partner hebt, op momenten dat het er echt op aan komt. We hebben wel eens klanten gehad die strandden in het buitenland met hele vervelende problemen. Als ik dan schakel met Loek, dan weet ik dat het goed komt. Dat onze klant geholpen wordt. Samen krijgen we zo’n klant dan letterlijk ‘van de berg af’.” Loek: “Mijn huidige werkgebied is Oost -Nederland en inderdaad: Utrecht ligt niet bepaald in het oosten. Maar ik rijd met alle plezier af en toe naar Utrecht om de uitstekende samenwerking voort te kunnen zetten.”

Niet alleen wat betreft business partners is Wouter een echte relatieman, dat geldt ook voor zijn klanten: “Kies je eenmaal voor ons, dan kiezen wij onvoorwaardelijk voor jou”, stelt hij. “We hebben een heldere missie: wij garanderen mobiliteit. Een klant kiest voor ons als autobedrijf en wij bedienen die klant vervolgens op alle manieren die nodig zijn. Van de autoverzekering tot de pechhulp, van garantie-producten tot financiering. Bovemij ondersteunt ons met de juiste tools, zodat wij onze klant kunnen bedienen. Die liefde komt echt van twee kanten!” Loek vult aan: “En ook als werkbedrijf straalt Wouter dat gevoel uit. Ik ken de meeste van zijn mensen en die zijn stuk voor stuk hartstikke happy om bij Wouter in dienst te zijn.”

Waardemakers Wouter en Loek

Waardemakers Wouter en Loek

Verlengstuk van je onderneming

Een partner van Wouter word je niet zomaar. “Ik ben erg kritisch voordat ik met iemand in zee ga en wil eerst het naadje van de kous weten. Een partner is toch een verlengstuk van jezelf en je bedrijf, want als iets niet goed werkt of er een verkeerd advies wordt uitgebracht dan rekent een klant óns daarop af. Maar de ervaring leert dat de producten en diensten van Bovemij ons ondersteunen en versterken.” Loek: “Wij zijn de enige financieel dienstverlener die echt verstand heeft van mobiliteit, met bovendien een groot netwerk in de branche. Hierdoor kunnen wij maatwerk- oplossingen bieden die de concurrent niet heeft.” Wouter vult aan: “We ervaren ook de ruimte om mee te denken. We hebben zo onze wensen en ideeën over producten en diensten. Loek pakt dat dan altijd heel serieus op en speelt het intern door.” Loek: “Voor ons is dat logisch: de klant is ons bestaansrecht.”

Een voorbeeld hiervan is de mogelijkheid tot het bieden van een leaseoplossing vanuit het eigen bedrijf. “Daar is behoefte aan”, vertelt Wouter. “De klanten die bij ons een auto kopen hebben soms andere behoeften en wensen of willen op een andere manier benaderd worden dan zij die naar een grote dealer gaan. Onze klanten willen dat wij het regelen tot in de puntjes - daar hoort lease dan ook bij. Nu zijn we nog afhankelijk van andere partijen, maar als Bovemij straks met een oplossing komt waar we ons eigen label aan kunnen hangen, dan is dat echt van meerwaarde.” Loek vult aan: “Als een garagebedrijf bij een grote speler afneemt, heeft zo’n partij ook de regie over die eindklant. Dan moet je maar net het onderhoud en dergelijke gegund krijgen. Dat willen wij oplossen als Bovemij zijnde met ons nieuwe product White Label Lease, dat toepasbaar is op universele autobedrijven. Je krijgt dan bijvoorbeeld ‘Van Kuilenburg Leasing’, waarbij wij zorgdragen voor de administratieve afhandeling. Dat klinkt goed, toch Wouter?” Wouter: “Zeg dat wel, dat betekent nóg meer klantenbinding.”

Er is maar een die echt meebeweegt

Volgens Wouter verloopt er soms ook wel eens iets minder soepel. “Maar dat is logisch als je zoveel met elkaar te maken hebt. Uiteindelijk komen we altijd tot elkaar en merkt de eindklant er niets van. En gesteggel over kleine lettertjes? Ach, dat kennen we eigenlijk niet. Dat is ook een kwestie van loyaliteit, flexibiliteit en een zaak per geval bekijken, denk ik. Bovemij bekijkt zaken op menselijk niveau. Het zal niet de eerste keer zijn dat we het voordeel van de twijfel krijgen.” Loek: “Klopt, wij proberen zo dicht mogelijk bij de ondernemer te blijven. Uit verhalen hoor ik dat andere financieel dienstverleners veel onpersoonlijker te werk gaan. ‘The computer says no’ - en dat is het dan. Maar voor mij is het juist dat persoonlijke schakelen wat ons werk zo mooi maakt.” Wouter: “Genoeg andere aanbieders, maar er is er maar één die echt meebeweegt met ontwikkelingen in de autobranche. Dat geeft mij het vertrouwen dat ik met Bovemij gegarandeerd de toekomst tegemoet kan gaan. Zodat wij gezamenlijk onze mobiliteitsklanten kunnen helpen en er ook nog een boterham aan kunnen overhouden.”​​​​​​

Ontdek onze Waardemakers

De wereld verandert. Dat merk je als ondernemer in de mobiliteitsbranche elke dag. Van nieuwe technologieën tot snel wijzigende klantvoorkeuren. Het mooie is: verandering brengt ook kansen met zich mee. Wij helpen je die kansen te benutten. Hoe? Met slimme producten en diensten die je wendbaar houden. Onze Waardemakers. Ze helpen je meer waarde te halen uit je bedrijf en je klanten om zo nog succesvoller te kunnen ondernemen. Samen bewegen we mee met de branche. Welke richting het ook op gaat. Meer weten: waardemakers.bovemij.nl.

Aanbevolen artikelen

Verzuimnavigator: ontdek de nieuwe opzet van het Stappenplan
Hoe zit het ook alweer met de groene kaart?
Onze klanten beoordelen Bovemij Voorraadfinanciering met een 8,7. Wanneer ga jij er mee aan de slag?

Nog niet gevonden wat je zocht?

Of stel je vraag via…

Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.