Nederlandse autobedrijven verkochten in het derde kwartaal van dit jaar liefst 341.118 occasions. Dat is ruim tien procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Tweedehands auto’s zijn dus populair. En steeds vaker worden deze verkocht dankzij viaBOVAG.nl.
Transparantie, betrouwbaarheid en zekerheid, dat zijn de waarden waarmee viaBOVAG.nl zich aan de consument presenteert. En de consument herkent dat steeds beter. ViaBOVAG.nl trekt veel serieuze klanten, die goed geholpen willen worden.
Komen om te kopen
Sinds kort doet viaBOVAG.nl wat intensiever klantonderzoek en vragen ze consumenten die een lead-in hebben gestuurd naar een autobedrijf bijvoorbeeld naar hun ervaring. Dat levert mooie cijfers op. Liefst 36 procent van de mensen heeft de auto waarin ze geïnteresseerd waren daadwerkelijk gekocht.
Steeds vaker eerste keuze
Het klantonderzoek bevat nog meer interessante cijfers. Zo is de merkbekendheid van viaBOVAG.nl ten opzichte van januari 2019 gestegen met tien procent. En bij de groep mensen die de website kent, is viaBOVAG.nl het vaakst de eerste keuze als zij op zoek gaan naar een tweedehands auto. Dit geldt voor een op de drie consumenten. In januari 2019 gold dit nog bij een op de vijf consumenten.
Zoeken, bezoeken en kopen
Veel consumenten oriënteren zich eerst online als ze een auto willen kopen en gaan daarna naar het autobedrijf om de auto extra goed te bekijken of een proefrit te maken. Van de klanten die dankzij viaBOVAG.nl op het spoor zijn gekomen van hun favoriete auto én daarna naar het betreffende autobedrijf zijn gegaan, bleek maar liefst 77 procent over te zijn gegaan tot koop.
Van goed naar (nog) beter
Die verkoop loopt dus goed, maar het kan nog beter. Zo blijkt uit het klantonderzoek dat vijftien procent van de consumenten nooit contact heeft gehad met het autobedrijf. Was dat wel gebeurd, dan had er misschien wel een verkoop ingezeten. Kansen zat dus, om de verkoop nog verder op te schroeven.
Gratis tot 1 januari 2021
Wil je ook leads van hoge kwaliteit? Adverteer dan via viaBOVAG.nl. Van alle verkoopportalen hebben wij de meeste leads mét telefoonnummer, liefst 84 procent. Tot 1 januari 2021 is het voor BOVAG-leden gratis om te adverteren. Daarna geldt ons 'no-cure-no-pay-model'. Lees hier meer over de voorwaarden of meld je direct aan.