Verzekeringen verkopen stuwt je omzet!

Klanten die na aankoop van een voertuig regelmatig bij je terugkomen. Dat is natuurlijk wat je wil. Door (auto)verzekeringen aan te bieden krijg je dit voor elkaar én maak je extra winst. Hoe dat zit, lees je in dit artikel.  

Verkoop je voertuigen met daarbij (auto)verzekeringen van Bovemij? Dan stuurt de schadeafdeling van Bovemij jouw klant direct terug naar jouw werkplaats ter reparatie van het voertuig als hij verzekerde schade heeft. Dit levert jou heel wat winst op. Hoeveel, dat ligt aan het aantal verzekeringen wat jij verkoopt, hoe vaak klanten schade hebben én hoeveel klanten bij jou aankloppen met een reparatieverzoek. 

Simpele som 

Wil je een indicatie van wat de voordelen voor jou kunnen zijn? Gebruik dan dit voorbeeld: stel, je verkoopt in een jaar 1.000 auto’s mét autoverzekering. En uit je data maak je op dat jouw klanten meestal binnen vijf jaar minstens één keer schade rijden. Stel dat je per reparatie zo’n € 2.500 omzet maakt. Dan kun je erop rekenen dat je jaarlijks 200 reparaties uitvoert aan auto’s die je zelf hebt verkocht. En 200 X € 2.500 = € 50.000 omzet. Naast de provisie die je ontvangt bij het afsluiten van de verzekering.  

“Verzekeringen verkopen zorgt voor klantenbinding” 

Leuk, al die cijfers. Maar het liefst wil je natuurlijk voorbeelden uit de praktijk. Hiervoor putten we nu eens niet uit de autowereld, maar uit de fietsenbranche. Leon Slijkerman, eigenaar van E-Bike Store Hoorn, verkoopt al jaren verzekeringen van onze dochter ENRA. Hij vertelt wat dit hem voor voordelen oplevert: 

“Het grootste voordeel van verzekeringen verkopen? Dat is zonder twijfel meer klantbinding. Doordat je die verzekering biedt, weten klanten dat je verstand hebt van wat er wel en niet wordt gedekt. Hierdoor komen ze eerder naar je toe, zo lang als de verzekering loopt – meestal zo’n vier à vijf jaar. Dat schept dus echt een band. En doordat je een totaalpakket biedt, hoeven klanten niet langs verschillende loketten voor een verzekering.” 

Meer weten? 

Verkoop je nog geen verzekeringen van Bovemij en wil je dit wel doen? Neem dan contact op met je accountmanager en informeer naar de mogelijkheden. 

Sla twee vliegen in één klap met financieringen van Bovemij  

Hoe vaak overkomt het je? Dat een mogelijke klant niet genoeg financiële middelen paraat heeft voor de auto of bestelbus die het beste bij z’n wensen past? Ontzettend zonde, voor de klant én voor jou. Een mooie oplossing is om via Bovemij meteen een financiering aan te bieden.  

Aanbevolen artikeen

Paul de Vries: “Zo maak je van online advertenties echte winnaars” 
Slimme marketing zonder third-party cookies: marketing automation
Slim adverteren zonder third-party cookies: contextueel adverteren

Nog niet gevonden wat je zocht?

Of stel je vraag via…

2
3
4
Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.