“Bovemij is een bedrijf waar je je echt kunt ontwikkelen"

Erwin Benders werkt sinds 1996 bij Bovemij. Hij is supervisor vanop de afdeling Service & Acceptatie van de particuliere verzekeringen. Wat houdt zijn werk in? En waarom werkt hij bij Bovemij?

Erwin, je bent op een feestje en er wordt aan je gevraagd wat voor werk je als supervisor van de service & acceptatie afdeling doet. Wat is daarop je antwoord?

‘Als supervisor houd ik mij hoofdzakelijk met twee taken bezig: het aansturen van de medewerkers van onze afdeling afdeling Service & Acceptatie (S&A) en het maken van de planning van de bezetting van medewerkers. Ik coach en begeleid hierbij het team dat de klanten te woord staat. Dit doe ik door in gesprek te gaan met de medewerkers en samen belgesprekken terug te luisteren. Om de planning te kunnen maken, bereken ik hoeveel telefoontjes er binnen gaan komen op bijvoorbeeld een maandag in februari om half 10 in de ochtend en hoeveel medewerkers er nodig zijn deze telefoontjes te beantwoorden.’

Hoe ziet jouw team eruit?

‘Op dit moment bestaat S&A uit meer dan 40 mensen, van wie er vijf supervisor zijn en één coördinator. Het team is een bonte mix van verschillende soorten typen mensen: van twintigers tot mensen die tegen de pensioenleeftijd aan zitten. Bovendien heeft iedereen in het team verschillende kwaliteiten, wat het een diverse groep maakt met eigen ideeën en wensen.’  

Hoe ziet een dagelijkse werkdag eruit voor een supervisor?

‘Mijn werkdag start altijd met de dagstart, waarbij iedere werknemer in ons team aanwezig is. We bespreken hoe de vorige dag is verlopen: wat is goed gegaan, waar zijn we tegenaan gelopen en wat kunnen we verbeteren? Vervolgens kijken we naar de dag van vandaag: zijn er bijzonderheden en wat kunnen we verwachten? Verder zijn de dagen heel divers. Eén dag in de week ben ik verantwoordelijk voor de dagsturing: dan heb ik de leiding over de hele afdeling en ben ik dus de vraagbaak voor medewerkers. Verder ben ik veel bezig met het coachen en begeleiden: ik houd functionerings- en beoordelingsgesprekken. Ook optimaliseer ik mijn planningen en houd ik mij bezig met administratieve werkzaamheden.’

Met welk gevoel stap jij de auto in naar je werk?

‘Ik stap de auto in met een goed gevoel. Dit geldt al helemaal wanneer uit de weekcijfers blijkt dat we het servicelevel hebben behaald dat we voor ogen hadden! Bovemij is een fijne organisatie die goed is voor mensen en er wordt hard gewerkt. Het is prettig voor zo’n bedrijf te mogen werken.’

Waarom zou je mensen wel of niet aanraden bij Bovemij te werken?

‘Bovemij is een bedrijf waar je enorm veel mogelijkheden hebt om jezelf te ontwikkelen. Zo zijn er verschillende online cursussen die je kunt volgen, zoals een Exceltraining of een cursus Nederlands schrijven. Mijn functie als supervisor betekent hard werken en je moet tegen de hectiek van een callcenter kunnen. Maar als je hier tegen bestand bent dan is Bovemij absoluut een mooi en uitdagend bedrijf om voor te werken.’

Nog niet gevonden wat je zocht?

Of stel je vraag via…

Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.