Pand sinnema

12 november 2025

|

Silke Zegers

Auto Sinnema: vertrouwen en samenwerking die generaties overstijgt

Bij Auto Sinnema draait alles om vertrouwen. Al generaties lang werken Harry, Hetty en hun zoon Bram samen aan een bedrijf waar klanten zich thuis voelen en weten dat hun auto in goede handen is.

 

“We doen zaken op basis van vertrouwen. Dat werkt gewoon het best.” 

Harry, zijn vrouw Hetty en hun zoon Bram zijn de eigenaren van Auto Sinnema. Samen met hun medewerkers ze het team van het universele autobedrijf, dat zij in 2006 nieuw leven gaven in een pand dat jarenlang leeg had gestaan. 

 Ze begonnen klein: één monteur en Hetty die één dag per week meewerkte. Al snel werd een tweede monteur aangenomen, gevolgd door een leerling-monteur, en in 2011 ging Hetty fulltime aan de slag. “Onderling klikt het super,” vertelt Hetty. “De samenwerking loopt soepel en dat voel je ook als klant.” 

Wat Auto Sinnema uniek maakt? Het familiegevoel en de dorpsmentaliteit. “Klanten zeggen vaak dat ze hun kinderen naar ons sturen, omdat ze weten dat het goed komt,” vertelt Hetty. “We gaan voor eerlijk advies, zijn transparant en willen iedereen kunnen helpen. Ook met elektrische auto’s en nieuwe ontwikkelingen willen we mee.” 

 

Autobedrijf Sinnema Van links naar rechts: Harry, Bram en Hetty Sinnema

 

Van arbeidsongeschiktheidsverzekering naar volledig verzekeringspakket 

Vanaf de oprichting is Autobedrijf Sinnema BOVAG-lid. Door dat lidmaatschap werden ze al vroeg gewezen op Bovemij als verzekeringspartner. De samenwerking met Bovemij begon ruim vijftien jaar geleden met de arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV). Toen hun vorige tussenpersoon stopte, zochten ze een partij die écht begreep wat hun bedrijf nodig had. Bovemij voldeed aan die verwachtingen en inmiddels zijn alle bedrijfsmatige verzekeringen bij hen ondergebracht. “Het is fijn dat alles bij één maatschappij zit,” zegt Hetty. “Je hebt één aanspreekpunt en dat maakt het overzichtelijk.'' 

 

Persoonlijk contact en sparren over risico’s 

Het contact met Bovemij verloopt vooral via relatiebeheerder Niek en accountmanager Patrick. “Het is prettig dat zij onze branche kennen en begrijpen wat belangrijk is,” zegt Hetty. “We sparren regelmatig over schades of andere risico’s. Dat persoonlijke contact en de deskundigheid van onze contactpersonen geeft ons vertrouwen.” 

 

Verkoop van particuliere verzekeringen en salestraining 

Naast hun zakelijke verzekeringen helpt Bovemij Autobedrijf Sinnema ook bij de verkoop van particuliere autoverzekeringen. “Onze verkopers gaan binnenkort een salestraining bij Bovemij volgen,” vertelt Hetty. “Dat is bedoeld om extra omzet te genereren en de klantenbinding te versterken. We vinden het erg fijn dat Bovemij ons hierbij ondersteunt en meedenkt over hoe we dit het beste kunnen aanpakken.” 

 

Kijken naar de toekomst 

Voor de familie Sinnema draait ondernemen om continuïteit en kwaliteit. “We hopen dat ons bedrijf blijft groeien, maar we hoeven niet de grootste te zijn,” zegt Hetty. “We willen onze klanten gewoon goed blijven bedienen, ook met de nieuwste ontwikkelingen van de branche.” Ook van Bovemij verwachten ze dat ze meedenken over nieuwe ontwikkelingen, vooral rond garageverzekeringen en innovatieve diensten. “We willen dat onze verzekeringspartner ons op de hoogte houdt en met ons meedenkt,” zegt Hetty. “Daarmee kunnen we ons concentreren op wat we het beste doen: zorgen dat onze klanten tevreden zijn.” 

 

Bram SinnemaZoon Bram aan het werk

Aanbeveling aan collega-ondernemers 

“Bovemij zou ik zeker aanbevelen,” besluit Hetty. “De kennis van de branche is het verschil. Hier weten ze wat ons bedrijf nodig heeft en dat geeft rust en vertrouwen.”