MijnVerzekeringsPortaal
Eenvoudig digitaal je verzekeringszaken regelen.
Lees hier alles over MijnVerzekeringsPortaal.nl
Bekijk alle veelgestelde vragen
-
Volg deze instructies om een account aan te maken.
-
Let op: Wanneer je voor het eerst wil inloggen, moet je eerst een nieuw account aanmaken.
Heb je inmiddels al een account maar ben je je wachtwoord vergeten? Dan kun je deze eenvoudig herstellen via deze link. Klik vervolgens op 'Wachtwoord vergeten'' en volg de stappen.
-
Zodra je een verzekering hebt afgesloten zetten wij de verzekeringen klaar in jouw account.
Je kunt hier pas gebruik van maken zodra je zelf het account hebt aangemaakt en je wachtwoord hebt aangepast.
Hoe je dat kunt doen is uitgelegd in deze instructies. Na het voltooien van de stappen kun je inloggen in het portaal, daar zul je al je verzekeringen terugvinden.
-
Je gegevens bekijken
Zie al je polissen, documenten en facturen overzichtelijk bij elkaar.Wijzigingen doorgeven
Een adreswijziging, nieuw kenteken of ander rekeningnummer? Pas het eenvoudig zelf aan.Schade melden en volgen
Meld snel een schade en volg daarna de status van je melding stap voor stap.Berichten bekijken
Bekijk alle berichten die we je hebben gestuurd, veilig binnen je eigen omgeving.Alles op één plek
Of het nu gaat om auto-, oldtimer- caravanverzekering of pechhulp. Je vindt alles terug in één overzichtelijk portaal. -
Vrijwel alle wijzigingen kunnen direct worden doorgevoerd. Zodra een wijziging is doorgevoerd krijg je direct je nieuwe polis met een (herberekende) premie in je e-mail.
Er zijn uitzonderingen waarbij een wijziging nog door een medewerker gecontroleerd moet worden. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij bijzondere voertuigen of speciale wensen. In zulke gevallen is het dus niet direct doorgevoerd.
-
Heb je moeite met inloggen? Neem dan contact op met de juiste afdeling. Alle contactgegevens vind je hier.
-
Je kunt je wijziging doorgeven via www.mijnverzekeringsportaal.nl
Daar kun je onder andere je betaalgegevens, voertuig, dekking of kilometrage aanpassen.
Op de pagina ‘Mijn gegevens’ kun je ook je adres en contactinformatie wijzigen.
Het is belangrijk dat we altijd over je actuele gegevens beschikken.
-
Een voertuigwijziging moet je altijd voorafgaand aan de wijziging of direct daarna aan ons doorgeven.
Let op: ga nooit onverzekerd de weg op!
Alle andere wijzigingen moet je direct, maar uiterlijk binnen 30 dagen, aan ons doorgeven.
-
Ook wij kunnen je verzekering wijzigen.
Bijvoorbeeld: Als je een nieuwe autoverzekering afsluit, geef je schadevrije jaren op. Deze worden achteraf gecontroleerd in de landelijke RoyData-database.Blijkt dat deze niet overeenkomen met wat je hebt opgegeven, dan passen we dit aan per de ingangsdatum van je verzekering.
Daarnaast kan er een wijziging plaatsvinden na het afhandelen van een schade, wanneer blijkt of die schade wel of geen invloed heeft op je schadevrije jaren en bonus-malus-trede.
-
Binnen de EU ben je niet verplicht om het originele document bij je te hebben. Wel is het handig om het internationaal verzekeringsbewijs bij je te dragen.
Ontvang je je correspondentie per e-mail? Print het internationaal verzekeringsbewijs dan uit.
De print moet duidelijk zijn (zonder vegen of vage tekst) en op goed, wit papier worden geprint. Gebruik papier dat aan beide kanten wit is. Dat is een geldig document.
-
Ja, als je buiten de EU reist, is het internationaal verzekeringsbewijs wél verplicht.
Ook dan geldt: print het bewijs uit als je het per e-mail hebt ontvangen. De print moet duidelijk en recht op kwalitatief wit papier zijn geprint.
Kun je het niet zelf printen? Dan kun je het bij ons aanvragen via www.mijnverzekeringsportaal.nl of door ons een e-mail te sturen.
-
Ja, dat kan. Als je caravan zwaarder is dan 750 kg (leeggewicht + laadvermogen), heeft deze een eigen (geel) kenteken.
Je kunt dan ook een internationaal verzekeringsbewijs voor je caravan aanvragen.Ga hiervoor naar www.mijnverzekeringsportaal.nl, voer een wijziging door en kies bij de optie ‘Groene kaart’ voor ‘Aanhanger / Caravan’ de optie ‘ja’.
Je ontvangt dan een internationaal verzekeringsbewijs voor zowel je auto als je caravan.
-
Per automatische incasso
Je kunt je premie via automatische incasso betalen.
Je hebt de keuze uit de volgende termijnen:
- Jaarlijks: geen extra kosten
- Halfjaarlijks: 4% extra
- Per kwartaal: 5% extra
- Per maand: 6% extra
Je kunt ook een voorkeursincassodatum aan ons doorgeven. We incasseren de premie dan op of rond deze datum van je rekening.
Per factuur
Je kunt er ook voor kiezen om je premie via een factuur te betalen.
Je hebt dan de keuze uit de volgende termijnen:- Jaarlijks: geen extra kosten
- Halfjaarlijks: 4% extra
- Per kwartaal: 5% extra
Je ontvangt je factuur ongeveer 30 dagen voor de vervaldatum. Daarna heb je nog 21 dagen na de vervaldatum de tijd om te betalen.
Let op: bij maandbetaling kunnen we geen factuur sturen. -
Je betaalt per automatische incasso
Lukt het niet om de (termijn)premie van je rekening te incasseren?
Dan proberen we de volgende dag opnieuw het bedrag te incasseren.
We vragen je in deze fase de premie niet zelf over te maken.
Is ook de tweede incassopoging niet gelukt, dan ontvang je van ons een factuur.
Je hebt 7 dagen de tijd om deze te betalen.
Wordt de premie daarna nog niet op tijd ontvangen, dan sturen we je een aanmaning. Je hebt dan nog 14 dagen om te betalen.
Als de premie na die 14 dagen nog niet is voldaan, zijn we helaas genoodzaakt de verzekering te beëindigen en de vordering over te dragen aan een incassobureau.
Je betaalt per factuur
Je ontvangt je factuur ongeveer 30 dagen voor de vervaldatum. Daarna heb je 21 dagen om te betalen.
Wordt de premie niet op tijd ontvangen, dan sturen we je een aanmaning.
Je hebt dan nog 14 dagen om te betalen.
Als de premie daarna nog niet is voldaan, beëindigen we de verzekering en dragen we de vordering over aan een incassobureau.
-
Je premie is afhankelijk van verschillende factoren, zoals het kilometrage, het gewicht en de leeftijd van het voertuig, je eigen leeftijd, het merk, de brandstof, het aantal te rijden kilometers, je schadevrije jaren, je adres en meer.
Elke factor draagt bij aan het bepalen van je premie.
-
Bij het verlengen van je polis wordt de premie opnieuw berekend. Omdat de factoren die de premie bepalen kunnen veranderen kan de premie na verlenging hoger of lager uitvallen dan vorig jaar.
-
Heb je het afgelopen verzekeringsjaar een schade geclaimd? Dan kan dat gevolgen hebben voor je schadevrije jaren. Daardoor kun je terugvallen in je no-claimkorting, wat betekent dat je mogelijk een hogere premie moet betalen.
-
Helaas ontkomen we er niet aan om soms onze premies te verhogen. De reden is dat het aantal autoschades toeneemt en onderdelen steeds duurder worden.
Door de stijgende kosten kunnen we een aanpassing niet langer uitstellen. Dit kan gevolgen hebben voor de premie die je betaalt.
-
Bij het opzeggen van een verzekering moet je rekening houden met een opzegtermijn. Vaak kun je in het eerste verzekeringsjaar niet tussentijds opzeggen.
Ben je al langer dan één jaar verzekerd, dan kun je op elk moment opzeggen. De verzekering stopt dan één maand later.
Auto verkocht?
Je kunt je verzekering opzeggen per datum van vrijwaring.
Zelf de oude verzekering opzeggen
We helpen je graag door je oude verzekering op te zeggen bij je vorige verzekeraar.Toch merken we dat steeds meer verzekeringsmaatschappijen opzeggingen alleen nog rechtstreeks van de klant accepteren, bijvoorbeeld via telefoon, e-mail of hun online omgeving.
Daarom vragen we je vriendelijk om, waar mogelijk, zelf je autoverzekering bij je oude verzekeraar op te zeggen.Bedankt voor je begrip! Natuurlijk helpen we je graag verder als dat nodig is.
-
Je kunt je verzekering op elk moment opzeggen, wij hanteren geen opzegtermijn, ook niet in het eerste verzekeringsjaar.
Opzeggen kan telefonisch, per e-mail of via www.mijnverzekeringsportaal.nl
Heb je je auto verkocht? Geef dat dan binnen 30 dagen aan ons door. Alleen dan kunnen we de verzekering beëindigen per vrijwaringsdatum.
Je kunt het vrijwaringsbewijs per e-mail of via www.mijnverzekeringsportaal.nl aan ons opsturen.
Te veel betaalde premie krijg je van ons terug. Premie die nog openstaat na beëindiging van de verzekering moet je nog aan ons betalen.
-
We kunnen je verzekering beëindigen in de volgende gevallen:
- Je hebt je premie niet binnen de gestelde termijn betaald.
- Naar aanleiding van een schademelding, bijvoorbeeld als je niet meewerkt aan de afhandeling of meerdere schades hebt gemeld.
- Als een wijziging die je doorgeeft buiten onze acceptatievoorwaarden valt, kunnen we de verzekering niet voortzetten.
Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als je nieuwe auto een te hoge cataloguswaarde heeft of als je in het buitenland bent gaan wonen.
-
Volg deze instructies om een account aan te maken.
-
Let op: Wanneer je voor het eerst wil inloggen, moet je eerst een nieuw account aanmaken.
Heb je inmiddels al een account maar ben je je wachtwoord vergeten? Dan kun je deze eenvoudig herstellen via deze link. Klik vervolgens op 'Wachtwoord vergeten'' en volg de stappen.
-
Zodra je een verzekering hebt afgesloten zetten wij de verzekeringen klaar in jouw account.
Je kunt hier pas gebruik van maken zodra je zelf het account hebt aangemaakt en je wachtwoord hebt aangepast.
Hoe je dat kunt doen is uitgelegd in deze instructies. Na het voltooien van de stappen kun je inloggen in het portaal, daar zul je al je verzekeringen terugvinden.
-
Je gegevens bekijken
Zie al je polissen, documenten en facturen overzichtelijk bij elkaar.Wijzigingen doorgeven
Een adreswijziging, nieuw kenteken of ander rekeningnummer? Pas het eenvoudig zelf aan.Schade melden en volgen
Meld snel een schade en volg daarna de status van je melding stap voor stap.Berichten bekijken
Bekijk alle berichten die we je hebben gestuurd, veilig binnen je eigen omgeving.Alles op één plek
Of het nu gaat om auto-, oldtimer- caravanverzekering of pechhulp. Je vindt alles terug in één overzichtelijk portaal. -
Vrijwel alle wijzigingen kunnen direct worden doorgevoerd. Zodra een wijziging is doorgevoerd krijg je direct je nieuwe polis met een (herberekende) premie in je e-mail.
Er zijn uitzonderingen waarbij een wijziging nog door een medewerker gecontroleerd moet worden. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij bijzondere voertuigen of speciale wensen. In zulke gevallen is het dus niet direct doorgevoerd.
-
Heb je moeite met inloggen? Neem dan contact op met de juiste afdeling. Alle contactgegevens vind je hier.
-
Je kunt je wijziging doorgeven via www.mijnverzekeringsportaal.nl
Daar kun je onder andere je betaalgegevens, voertuig, dekking of kilometrage aanpassen.
Op de pagina ‘Mijn gegevens’ kun je ook je adres en contactinformatie wijzigen.
Het is belangrijk dat we altijd over je actuele gegevens beschikken.
-
Een voertuigwijziging moet je altijd voorafgaand aan de wijziging of direct daarna aan ons doorgeven.
Let op: ga nooit onverzekerd de weg op!
Alle andere wijzigingen moet je direct, maar uiterlijk binnen 30 dagen, aan ons doorgeven.
-
Ook wij kunnen je verzekering wijzigen.
Bijvoorbeeld: Als je een nieuwe autoverzekering afsluit, geef je schadevrije jaren op. Deze worden achteraf gecontroleerd in de landelijke RoyData-database.Blijkt dat deze niet overeenkomen met wat je hebt opgegeven, dan passen we dit aan per de ingangsdatum van je verzekering.
Daarnaast kan er een wijziging plaatsvinden na het afhandelen van een schade, wanneer blijkt of die schade wel of geen invloed heeft op je schadevrije jaren en bonus-malus-trede.
-
Binnen de EU ben je niet verplicht om het originele document bij je te hebben. Wel is het handig om het internationaal verzekeringsbewijs bij je te dragen.
Ontvang je je correspondentie per e-mail? Print het internationaal verzekeringsbewijs dan uit.
De print moet duidelijk zijn (zonder vegen of vage tekst) en op goed, wit papier worden geprint. Gebruik papier dat aan beide kanten wit is. Dat is een geldig document.
-
Ja, als je buiten de EU reist, is het internationaal verzekeringsbewijs wél verplicht.
Ook dan geldt: print het bewijs uit als je het per e-mail hebt ontvangen. De print moet duidelijk en recht op kwalitatief wit papier zijn geprint.
Kun je het niet zelf printen? Dan kun je het bij ons aanvragen via www.mijnverzekeringsportaal.nl of door ons een e-mail te sturen.
-
Ja, dat kan. Als je caravan zwaarder is dan 750 kg (leeggewicht + laadvermogen), heeft deze een eigen (geel) kenteken.
Je kunt dan ook een internationaal verzekeringsbewijs voor je caravan aanvragen.Ga hiervoor naar www.mijnverzekeringsportaal.nl, voer een wijziging door en kies bij de optie ‘Groene kaart’ voor ‘Aanhanger / Caravan’ de optie ‘ja’.
Je ontvangt dan een internationaal verzekeringsbewijs voor zowel je auto als je caravan.
-
Per automatische incasso
Je kunt je premie via automatische incasso betalen.
Je hebt de keuze uit de volgende termijnen:
- Jaarlijks: geen extra kosten
- Halfjaarlijks: 4% extra
- Per kwartaal: 5% extra
- Per maand: 6% extra
Je kunt ook een voorkeursincassodatum aan ons doorgeven. We incasseren de premie dan op of rond deze datum van je rekening.
Per factuur
Je kunt er ook voor kiezen om je premie via een factuur te betalen.
Je hebt dan de keuze uit de volgende termijnen:- Jaarlijks: geen extra kosten
- Halfjaarlijks: 4% extra
- Per kwartaal: 5% extra
Je ontvangt je factuur ongeveer 30 dagen voor de vervaldatum. Daarna heb je nog 21 dagen na de vervaldatum de tijd om te betalen.
Let op: bij maandbetaling kunnen we geen factuur sturen. -
Je betaalt per automatische incasso
Lukt het niet om de (termijn)premie van je rekening te incasseren?
Dan proberen we de volgende dag opnieuw het bedrag te incasseren.
We vragen je in deze fase de premie niet zelf over te maken.
Is ook de tweede incassopoging niet gelukt, dan ontvang je van ons een factuur.
Je hebt 7 dagen de tijd om deze te betalen.
Wordt de premie daarna nog niet op tijd ontvangen, dan sturen we je een aanmaning. Je hebt dan nog 14 dagen om te betalen.
Als de premie na die 14 dagen nog niet is voldaan, zijn we helaas genoodzaakt de verzekering te beëindigen en de vordering over te dragen aan een incassobureau.
Je betaalt per factuur
Je ontvangt je factuur ongeveer 30 dagen voor de vervaldatum. Daarna heb je 21 dagen om te betalen.
Wordt de premie niet op tijd ontvangen, dan sturen we je een aanmaning.
Je hebt dan nog 14 dagen om te betalen.
Als de premie daarna nog niet is voldaan, beëindigen we de verzekering en dragen we de vordering over aan een incassobureau.
-
Je premie is afhankelijk van verschillende factoren, zoals het kilometrage, het gewicht en de leeftijd van het voertuig, je eigen leeftijd, het merk, de brandstof, het aantal te rijden kilometers, je schadevrije jaren, je adres en meer.
Elke factor draagt bij aan het bepalen van je premie.
-
Bij het verlengen van je polis wordt de premie opnieuw berekend. Omdat de factoren die de premie bepalen kunnen veranderen kan de premie na verlenging hoger of lager uitvallen dan vorig jaar.
-
Heb je het afgelopen verzekeringsjaar een schade geclaimd? Dan kan dat gevolgen hebben voor je schadevrije jaren. Daardoor kun je terugvallen in je no-claimkorting, wat betekent dat je mogelijk een hogere premie moet betalen.
-
Helaas ontkomen we er niet aan om soms onze premies te verhogen. De reden is dat het aantal autoschades toeneemt en onderdelen steeds duurder worden.
Door de stijgende kosten kunnen we een aanpassing niet langer uitstellen. Dit kan gevolgen hebben voor de premie die je betaalt.
-
Bij het opzeggen van een verzekering moet je rekening houden met een opzegtermijn. Vaak kun je in het eerste verzekeringsjaar niet tussentijds opzeggen.
Ben je al langer dan één jaar verzekerd, dan kun je op elk moment opzeggen. De verzekering stopt dan één maand later.
Auto verkocht?
Je kunt je verzekering opzeggen per datum van vrijwaring.
Zelf de oude verzekering opzeggen
We helpen je graag door je oude verzekering op te zeggen bij je vorige verzekeraar.Toch merken we dat steeds meer verzekeringsmaatschappijen opzeggingen alleen nog rechtstreeks van de klant accepteren, bijvoorbeeld via telefoon, e-mail of hun online omgeving.
Daarom vragen we je vriendelijk om, waar mogelijk, zelf je autoverzekering bij je oude verzekeraar op te zeggen.Bedankt voor je begrip! Natuurlijk helpen we je graag verder als dat nodig is.
-
Je kunt je verzekering op elk moment opzeggen, wij hanteren geen opzegtermijn, ook niet in het eerste verzekeringsjaar.
Opzeggen kan telefonisch, per e-mail of via www.mijnverzekeringsportaal.nl
Heb je je auto verkocht? Geef dat dan binnen 30 dagen aan ons door. Alleen dan kunnen we de verzekering beëindigen per vrijwaringsdatum.
Je kunt het vrijwaringsbewijs per e-mail of via www.mijnverzekeringsportaal.nl aan ons opsturen.
Te veel betaalde premie krijg je van ons terug. Premie die nog openstaat na beëindiging van de verzekering moet je nog aan ons betalen.
-
We kunnen je verzekering beëindigen in de volgende gevallen:
- Je hebt je premie niet binnen de gestelde termijn betaald.
- Naar aanleiding van een schademelding, bijvoorbeeld als je niet meewerkt aan de afhandeling of meerdere schades hebt gemeld.
- Als een wijziging die je doorgeeft buiten onze acceptatievoorwaarden valt, kunnen we de verzekering niet voortzetten.
Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als je nieuwe auto een te hoge cataloguswaarde heeft of als je in het buitenland bent gaan wonen.