
Alles over jouw Emil Frey Autoverzekering
Samen met Emil Frey heeft Bovemij Verzekeringen de Emil Frey Autoverzekering ontwikkeld. Deze verzekering is speciaal gemaakt voor jouw auto. Je krijgt een scherpe premie, duidelijke voorwaarden en een snelle schadeafhandeling. Zo weet je zeker dat je goed verzekerd de weg op gaat.

Op deze pagina:
Ben je al klant? Regel eenvoudig je verzekeringszaken

Al klant?
Op deze pagina vind je alles wat je nodig hebt over jouw Emil Frey Autoverzekering. Heb je vragen? Vind jouw antwoord onderaan de pagina bij de veelgestelde vragen.
Schade melden
Heb je schade gereden? Geen zorgen, we helpen je graag! Je kunt schade op drie manieren melden.
- Via Mijnverzekeringsportaal (het online portaal voor jouw Emil Frey Autoverzekering)
- Via www.mobielschademelden.nl
- Via de app “mobielschademelden.nl”. Deze is te downloaden in de App Store en Google Play Store.
Wat is het proces bij een schade aan je auto?
1. Melden
Je meldt de schade via Mijnverzekeringsportaal, www.mobielschademelden.nl of via de app van Mobiel schademelden. Zie hierboven de uitleg.
2. Bevestiging
Na je melding behandelt een schadebehandelaar de zaak. Je ontvangt een bevestiging met schadenummer. Ontbreken er gegevens? Dan vragen we die bij je op.
3. Herstellen
Maak na bevestiging van je schademelding een afspraak met jouw Emil Frey autobedrijf. Houd het schadenummer bij de hand. De hersteller plant een afspraak in..
4. Beoordeling
Na je melding beoordeelt onze schadebehandelaar de situatie. Soms schakelt de hersteller een expert in. Je hoort van ons hoe we de schade afhandelen en of je recht hebt op vergoeding. Zo niet, dan leggen we uit waarom.
5. Afhandeling
Ben je verzekerd voor de schade? Dan betalen wij de kosten direct aan het autobedrijf. Jij hoeft niets voor te schieten.
Documenten en downloads
Hieronder vind de belangrijkste documenten en downloads voor jouw Emil Frey Autoverzekering.
-
De polisvoorwaarden worden elk jaar vernieuwd. Op je polisblad vind je onder het kopje verzekeringsgegevens bij 'voorwaarden' het nummer van de voor jou geldende voorwaarden.
Bekijk de actuele polisvoorwaardenBekijk de voorgaande polisvoorwaarden
-
Met de verzekeringskaart zie je snel en overzichtelijk de meest relevante dekkingsinformatie. De verzekeringskaart helpt je de verzekering te vergelijken met andere aanbieders.
Verzekeringskaart WAWA+ Beperkt Casco
Wa+ Volledig Casco
-
Met deze dienstenwijzer informeren we je over de werkzaamheden die wij voor je verrichten met betrekking tot schadeverzekering(en). Een groene kaart is altijd gebonden aan het verzekerde voertuig. Download jouw groene kaart via mijnverzekeringsportaal.nl
Download dienstenwijzerDownload groene kaart op mijnverzekeringsportaal.nl
Veelgestelde vragen
-
Factuur:
Ontvang je een factuur? Gebruik deze om je premie te betalen. Je krijgt de factuur ongeveer vier weken voor de ingangsdatum van jouw verzekering. Betaal de factuur altijd binnen 21 dagen.
Automatische incasso:
Kies je voor automatische incasso? Dan schrijven wij de premie van je rekening af. De eerste keer duurt dit 5 tot 10 werkdagen, daarna gaat het automatisch. -
Bij verlenging van je verzekering rekenen we de premie opnieuw uit. Dit hangt af van:
- jouw schadevrije jaren
- jouw leeftijd
- je woonplaats
- hoeveel je rijdt
- de leeftijd van je auto
-
Je betaalt de premie en assurantiebelasting altijd vooruit, uiterlijk op de premievervaldatum. De afgesproken betalingsregeling staat op jouw polisblad. De betalingstermijn kun je vinden op de factuur.
-
De aanvangspremie is de eerste premie van je nieuwe verzekering of tussentijdse wijziging. De vervolgpremie is de premie die je na je aanvangspremie moet betalen.
Lukt het je om welke reden dan ook niet te betalen? Neem dan direct contact met ons op. Samen zoeken we naar een oplossing. -
Jouw verzekering is weer actief zodra alle openstaande bedragen zijn ontvangen. Betaal je in termijnen? Dan geldt dit zodra alle termijnen zijn voldaan. Let op: als de betaling langer dan 14 dagen uitblijft, kunnen extra kosten volgen en melden we je voertuig bij de RDW. In die periode ben je niet verzekerd, dus we raden aan om achterstanden snel te regelen.
-
Dat kan via eenvoudig mijnVerzekeringsportaal.nl. Wij nemen je melding binnen 2 werkdagen in behandeling.
-
Bel de alarmcentrale: (024) 366 56 57. Vanuit daar helpen we je direct verder.
-
Dat hangt af van je dekking:
- WA (wettelijke aansprakelijkheid): geen vervangend vervoer
- WA + beperkt casco of Allrisk: wél vervangend vervoer (duur afhankelijk van dekking)
-
Of je een eigen risico hebt, hangt af van je gekozen dekking en waar je de schade laat repareren. Op je polisblad zie je wat voor jou van toepassing is.
-
Wij raden aan om altijd een schadeformulier in te vullen bij:
- Aanrijding met een ander voertuig
- Een schade met een onbekende tegenpartij (bijvoorbeeld parkeerschade)
- Letselschade
Bij schade door storm, hagel, diefstal, inbraak, vandalisme, dieren of ruitbreuk hoef je geen formulier in te vullen, maar moet je de schade wel melden via mijnVerzekeringsportaal.nl
-
-
Het is belangrijk dat je wijzigingen zo snel mogelijk (uiterlijk binnen 30 dagen) aan ons doorgeeft. Denk hierbij aan:
- Een ander voertuig (kenteken) of aanpassing aan het voertuig (bijv. andere brandstof)
- Een verhuizing of nieuw stallingsadres van het voertuig
- Het voertuig wordt langer dan 6 maanden in het buitenland gestald
- Een andere regelmatige bestuurder
- Een verandering in je jaarkilometrage
- Verkoop, export of sloop van je auto
- Persoonlijke situaties zoals faillissement, bewind of overlijden
-
Geef je een wijziging niet of te laat door? Dan kan dit gevolgen hebben voor je dekking of schadevergoeding. In sommige gevallen kunnen we schade (gedeeltelijk) weigeren. Ook kan het zijn dat je geen premie terugkrijgt over de periode vóórdat je de wijziging hebt doorgegeven.
-
Opzeggen kan dagelijks, zonder opzegtermijn. Dit doe je telefonisch of via mijnVerzekeringportaal.nl
De volgende dag stopt je verzekering. Te veel betaalde premie krijg je netjes terug.
Stap je over naar een andere verzekeraar? Zeg je verzekering dan pas op als de nieuwe verzekeraar jouw aanvraag heeft goedgekeurd.
-
Factuur:
Ontvang je een factuur? Gebruik deze om je premie te betalen. Je krijgt de factuur ongeveer vier weken voor de ingangsdatum van jouw verzekering. Betaal de factuur altijd binnen 21 dagen.
Automatische incasso:
Kies je voor automatische incasso? Dan schrijven wij de premie van je rekening af. De eerste keer duurt dit 5 tot 10 werkdagen, daarna gaat het automatisch. -
Bij verlenging van je verzekering rekenen we de premie opnieuw uit. Dit hangt af van:
- jouw schadevrije jaren
- jouw leeftijd
- je woonplaats
- hoeveel je rijdt
- de leeftijd van je auto
-
Je betaalt de premie en assurantiebelasting altijd vooruit, uiterlijk op de premievervaldatum. De afgesproken betalingsregeling staat op jouw polisblad. De betalingstermijn kun je vinden op de factuur.
-
De aanvangspremie is de eerste premie van je nieuwe verzekering of tussentijdse wijziging. De vervolgpremie is de premie die je na je aanvangspremie moet betalen.
Lukt het je om welke reden dan ook niet te betalen? Neem dan direct contact met ons op. Samen zoeken we naar een oplossing. -
Jouw verzekering is weer actief zodra alle openstaande bedragen zijn ontvangen. Betaal je in termijnen? Dan geldt dit zodra alle termijnen zijn voldaan. Let op: als de betaling langer dan 14 dagen uitblijft, kunnen extra kosten volgen en melden we je voertuig bij de RDW. In die periode ben je niet verzekerd, dus we raden aan om achterstanden snel te regelen.
-
Dat kan via eenvoudig mijnVerzekeringsportaal.nl. Wij nemen je melding binnen 2 werkdagen in behandeling.
-
Bel de alarmcentrale: (024) 366 56 57. Vanuit daar helpen we je direct verder.
-
Dat hangt af van je dekking:
- WA (wettelijke aansprakelijkheid): geen vervangend vervoer
- WA + beperkt casco of Allrisk: wél vervangend vervoer (duur afhankelijk van dekking)
-
Of je een eigen risico hebt, hangt af van je gekozen dekking en waar je de schade laat repareren. Op je polisblad zie je wat voor jou van toepassing is.
-
Wij raden aan om altijd een schadeformulier in te vullen bij:
- Aanrijding met een ander voertuig
- Een schade met een onbekende tegenpartij (bijvoorbeeld parkeerschade)
- Letselschade
Bij schade door storm, hagel, diefstal, inbraak, vandalisme, dieren of ruitbreuk hoef je geen formulier in te vullen, maar moet je de schade wel melden via mijnVerzekeringsportaal.nl
-
-
Het is belangrijk dat je wijzigingen zo snel mogelijk (uiterlijk binnen 30 dagen) aan ons doorgeeft. Denk hierbij aan:
- Een ander voertuig (kenteken) of aanpassing aan het voertuig (bijv. andere brandstof)
- Een verhuizing of nieuw stallingsadres van het voertuig
- Het voertuig wordt langer dan 6 maanden in het buitenland gestald
- Een andere regelmatige bestuurder
- Een verandering in je jaarkilometrage
- Verkoop, export of sloop van je auto
- Persoonlijke situaties zoals faillissement, bewind of overlijden
-
Geef je een wijziging niet of te laat door? Dan kan dit gevolgen hebben voor je dekking of schadevergoeding. In sommige gevallen kunnen we schade (gedeeltelijk) weigeren. Ook kan het zijn dat je geen premie terugkrijgt over de periode vóórdat je de wijziging hebt doorgegeven.
-
Opzeggen kan dagelijks, zonder opzegtermijn. Dit doe je telefonisch of via mijnVerzekeringportaal.nl
De volgende dag stopt je verzekering. Te veel betaalde premie krijg je netjes terug.
Stap je over naar een andere verzekeraar? Zeg je verzekering dan pas op als de nieuwe verzekeraar jouw aanvraag heeft goedgekeurd.

Service en contact
Krijg antwoord via onderstaande kanalen: