Wanneer heb jij voor het laatst je klantenbestand gewassen?

Kleine klantgegevens, grote klantgegevens, stop ze in de wasmachine. Laat maar lekker draaien… Klantbestanden zijn gemiddeld voor zestig tot zeventig procent vervuild. Hiermee bedoelen we dat de gegevens niet meer kloppen. Zonde, want up-to-date info is essentieel als je jouw klanten wil vasthouden. Stop je bestand dus geregeld in de wasmachine!

Klanten behouden is makkelijker dan klanten werven. Daarom is het goed om op een persoonlijke manier contact met ze te houden. Door ze bijvoorbeeld een APK-uitnodiging te sturen waarin je klanten bij de naam noemt. Maar je slaat een flater als je die naam verkeerd spelt. Of als je het hebt over een auto die de klant niet meer heeft.

Altijd up-to-date

Met INDI en Quality Care, tools van softwarebedrijf RDC, sluit je veel van dit soort fouten uit. Deze data-wasmachines maken je klantbestand namelijk periodiek weer schoon.  Ze halen de informatie uit jouw digitale managementsysteem (DMS) of garage managementsysteem (GMS) en werken die bij met actuele data over jouw klant en zijn of haar voertuig.

Dit gebeurt tweewekelijks en op aanvraag vaker, zodat je up-to-date klantenbestand ook up-to-date blijft. Een kind kan de was doen.

Betrouwbare info

De data die de toolsgebruiken om klantgegevens bij te werken, komen van betrouwbare externe bronnen. Al deze info wordt AVG-proof verzameld en verwerkt, natuurlijk.

Miljoenen wasjes

Jaarlijks voeren INDI en Quality Care in totaal zo’n tien miljoen correcties door. Ruim de helft daarvan gaat over verouderde APK-gegevens. En iets meer dan drie miljoen van de correcties betreffen auto’s die inmiddels zijn doorverkocht en verhuizingen die nog niet zijn doorgevoerd in de systemen. Kortom: de tools bewijzen zich goed!

Meer weten?

Wil je meer informatie over deze tools? Neem dan contact op met de afdeling Sales van RDC, via sales@rdc.nl. Of ga naar de website van RDC.

Aanbevolen artikelen

Hoe viaBOVAG.nl in een jaar tijd flink groeide (en jij daarvan profiteert)
Wanneer heb jij voor het laatst je klantenbestand gewassen?
Remarketing op weg naar de toekomst

Nog niet gevonden wat je zocht?

Of stel je vraag via…

2
3
4
Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.