Hoe viaBOVAG.nl in een jaar tijd flink groeide (en jij daarvan profiteert)

Sleutelen? Dat doen we maar al te graag. Ook aan onze website, viaBOVAG.nl! In het afgelopen jaar is er veel werk verzet en aangepast. Van uitgebreid onderzoek tot fikse updates en een extra app. Alles om maandelijks 2,5 miljoen bezoekers optimaal te bedienen.

Meten is weten. Daarom hebben we flink geïnvesteerd in een naamsbekendheidonderzoek. En we zochten uit wat klanten zoal van de site vinden. De conclusies? ViaBOVAG.nl is bekender dan bijna al haar concurrenten. Klanten geven de site bovendien gemiddeld 4,6 uit 5 sterren. De tips die ze ons gaven, namen we mee in alle optimalisaties. Dit alles is natuurlijk ook goed nieuws voor jou. Want hoe tevredener de klant is, hoe hoger jouw verkoopcijfers.

Handige aanvullingen

Met de resultaten van ons onderzoek in de hand, stopten we de site vol nieuwe functies en extra’s. Zo kunnen consumenten met keuzestress bellen met een Keuzecoach. En waar de site eerst bedoeld was voor de verkoop van tweedehandsauto’s en (motor)fietsen, breidde het assortiment dit jaar uit met campers en caravans. Fijn voor jou, want dit zorgt voor meer naamsbekendheid onder een breder publiek, en dus meer mogelijke leads!

Vergelijk en swipe

Ook lanceerden we een nieuwe app. Hiermee kunnen klanten shoppen op hun mobiel. Die applicatie kreeg meteen een paar interessante updates, zoals de functie WeetWatJeRijdt. Hiermee zien consumenten op basis van hun kenteken hoe hun huidige auto presteert op punten als duurzaamheid en kosten.

Besluiten ze op basis daarvan een andere auto te zoeken? Dan staat er nog een nieuwe functie voor ze klaar: Autoswapper. Hiermee swipen ze door advertenties en zien ze in welke opzichten de aangeboden auto’s beter zijn dan wat ze nu in de garage hebben staan.

Wat staat er nog op de planning?

Het mag duidelijk zijn: viaBOVAG.nl is goed op weg. En er zit nog meer in de pijplijn. Binnenkort gaat de Online Autoverkoopservice live. Hiermee bieden we een helpende hand aan autobedrijven die moeite hebben met het vinden van tweedehandsauto’s. Via deze online service geven consumenten aan welke auto ze graag willen verkopen. Wij doen vervolgens een bod. Geaccepteerd? Dan halen we de wagen op en veilen we hem aan viaBOVAG.nl-deelnemers. Dit scheelt jou weer zoeken naar voorraad.

Meer weten?

Heb je nog vragen? Dan kun je natuurlijk altijd contact opnemen met je accountmanager. Maar ook op kantoor staan onze collega’s voor je klaar. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer 030-202 82 02 of e-mailadres adverteerders@viabovag.nl.  

Samen maken wij van viaBOVAG.nl een groot succes. Waar jouw klanten goede voertuigen kunnen vinden van goede BOVAG ondernemers. Met transparantie vooraf en zekerheid achteraf.

Aanbevolen artikelen

Hoe viaBOVAG.nl in een jaar tijd flink groeide (en jij daarvan profiteert)
Plaats nu ook met Fietsdigitaal jouw advertenties op viaBOVAG.nl
Kees de Mooij: "Online verkoop kost me geen tijd meer"

Nog niet gevonden wat je zocht?

Of stel je vraag via…

2
3
4
Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.