Tips viaBOVAG.nl-advertentie

5 tips voor een sterke viaBOVAG.nl-advertentie

Een advertentie op viaBOVAG.nl bestaat uit een aantal vaste onderdelen, zoals voertuiggegevens, verkoopprijs en foto’s. Daarnaast heb je in het opmerkingenveld vrije ruimte om meer over de auto of motor te vermelden. Hoe maak je slim gebruik van deze ruimte en vergroot je de kans op leads?

De meeste gebruikers die een voertuig aanklikken op viaBOVAG.nl bekijken de foto’s en klikken door naar de volgende. Voor de eerste interesse is het opmerkingenveld niet van belang. Bij de klanten die uiteindelijk de leads achterlaten, zien we wel dat de tekst vaak gelezen wordt. Als een klant dus geïnteresseerd is, leest hij (of zij) de tekst om verder bevestigd te worden in de keuze: is dit de juiste auto of motor voor hem en kan hij nog meer vertrouwen krijgen in het bedrijf?

Tips voor het opmerkingenveld

Ontzettend veel bedrijven gebruiken alleen een standaardtekst in het opmerkingenveld en vertellen niets over het voertuig zelf. Daar ligt een kans, want dat is toch het belangrijkste van een advertentie! Houd het verder kort en beantwoordt de vragen: waarom moet de klant deze auto of motor kopen en waarom bij jouw bedrijf? Een goede tekst helpt je met het krijgen van leads op alle portalen. Het kan dus nooit kwaad om er nog eens kritisch naar te kijken.

Vijf handige tips:

  1. Vermeld de sterke punten en/of kenmerken. Benoem bijvoorbeeld dat het een ruime gezinsauto is met genoeg ruimte voor de kinderwagen, met een panoramadak en trekhaak. Of dat het een aantrekkelijke motor is voor woon-werkverkeer of een tourrit door de rechte zithouding, de handvatverwarming en de aanwezigheid van een kofferset. Vergeet vooral niet om extra's, opties, accessoires en bijzonderheden van het voertuig toe te voegen.
  2. Zeg iets over de staat van het voertuig. Heb je recent onderhoud uitgevoerd aan het voertuig? Heeft de auto of motor onlangs nog een beurt gehad of nieuwe banden gekregen? Als jouw klant moet kiezen tussen twee advertenties en jouw advertentie vertelt hem dat een onderdeel net is vervangen, dan heeft die auto of motor waarschijnlijk toch de voorkeur.
  3. Beschrijf ook minpunten. Eerlijkheid duurt het langst en de klant kan zelf ook zien dat er een gat zit in de bekleding of een kras in de lak. Door dit te benoemen in de tekst, wek je meer vertrouwen bij de klant.
  4. Vertel iets over je bedrijf. Vermeld bijvoorbeeld waar je bedrijf zit, hoe makkelijk je bereikbaar bent, waar je in gespecialiseerd bent, wat je belangrijk vindt en of je extra service levert. Nodig iemand uit voor een proefrit, meer informatie of een kop koffie. Ook dit laatste ontbreekt bij relatief veel teksten, terwijl je toch wilt dat de lezer richting jouw showroom komt.
  5. Onderteken met je naam of die van de verkoper. Dit maakt de advertentie persoonlijker en maakt het voor de klant makkelijker om contact op te nemen. Ook is het fijn voor de klant als hij naar iemand kan vragen.

Realtime rapportages in mijnOndernemersportaal!

Ben je als autobedrijf al aangesloten bij viaBOVAG.nl? Een verstandige keuze, want dit is dé occasionsite van en voor BOVAG-bedrijven! Uiteraard wil je dan ook graag weten wat de resultaten zijn van jouw advertenties op viaBOVAG.nl. Wij snappen dat en sturen je daarom regelmatig een rapportage per e-mail. Deze rapportage is nu ook beschikbaar op het tabblad viaBOVAG in mijnOndernemersportaal! Alles op één plek dus, wel zo makkelijk!

Probeer viaBOVAG.nl nu gratis

Adverteer je nog niet op viaBOVAG.nl? Je kunt het nu drie maanden gratis uitproberen!

Terug naar Haal meer uit je (online) verkoop

Of stel je vraag via....
Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.

Roy Daamen
Accountmedewerker