Nelis Arends: "Als de klanten niet naar jou komen, moet jij naar de klanten"

Hoe zorg je ervoor dat je ook tijdens de coronacrisis voldoende klandizie behoudt en zo bijvoorbeeld je pand en personeel kan blijven betalen? Nelis Arends van E-bike-specialist Vietz in Herveld geeft drie tips.

Wees je klanten ook online van dienst

‘Het liefst heb je je klanten natuurlijk in de winkel, maar nu dat even niet zo makkelijk is, kun je zo ook op afstand vaak goed helpen. Onze klanten kunnen via Skype vragen stellen. Of wij laten ze via die videoverbinding bijvoorbeeld zien wat voor fietsen we op voorraad hebben of welke gadgets net binnen zijn gekomen. Dat werkt prima. En de huidige situatie is meteen een mooie stimulans om je website continu up-to-date te houden.’

Zoek je klanten op (maar bewaar afstand)

‘Als de klanten niet naar jou komen, moet jij naar de klanten, vonden wij. Daarom hebben we sinds kort de servicebus. Deze rijdt door het land en zo doen we reparaties aan huis. Klanten kunnen een afspraak inplannen en dan komen we langs. Voor hen nét dat beetje extra service en voor ons een manier om toch de nodige omzet te draaien. Uiteraard houden we als we op bezoek gaan wel 1,5 meter afstand. Andersom herinneren wij onze klanten eraan om hetzelfde te doen.’

Vind andere producten of diensten die omzet opleveren

‘De verkoop van nieuwe e-bikes is heel belangrijk voor ons. Nog steeds verkopen we er wel een of twee per dag, maar dat is niet genoeg om quitte te draaien. Gelukkig staat de werkplaats wel helemaal vol met fietsen. Omdat mensen de fiets nu niet per se nodig hebben, komen ze hem hier brengen om te laten checken of repareren. Voor ons heel fijn natuurlijk, want we kunnen blijven doorwerken. De dagen zijn anders gevuld dan normaal, maar we zijn blij dat het werk gewoon doorgaat en we mensen ook in deze bijzondere situatie kunnen blijven helpen.’

Bekijk alle klantverhalen

Nog niet gevonden wat je zocht?

Of stel je vraag via…

Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.