Alternative

Haal meer uit je (online) verkoop

Op deze pagina vind je handige informatie om ook in deze tijd het meeste uit je (online) verkoop te halen. Denk hierbij aan handige templates om je klanten te informeren. Deze templates vind je hieronder.

Deze pagina wordt continu aangevuld met andere tips en informatie om je te helpen bij je (online) verkoop. Deze artikelen vind je bij 'Ga snel naar'.

Handige templates om je klanten snel te informeren

Hoe ga jij met de coronacrisis om? Laat dat snel aan je klanten weten. Ben je gewoon open? Gaan afspraken door? Informeer ze en help ze herinneren aan bestaande afspraken met deze e-mailtemplates. Het enige dat je nog met deze templates hoeft te doen, is ze personaliseren voor jouw klanten. We hebben templates beschikbaar voor een algemene mail, APK-reminder, service-reminder en afspraak-reminder. Zo breng je je klanten snel en volledig op de hoogte en gaan je afspraken hopelijk gewoon door.

Onze tip: verstuur je APK reminder zodra het kan!

Zoals je weet, kunnen klanten al vanaf twee maanden voordat de APK afloopt, hun auto laten keuren. Maak hier dus zeker gebruik van en haal je APK communicatie naar voren. Zodat je in deze tijd je werkplaats toch nog kunt vullen! Onafhankelijke autobedrijven bieden wij iets extra's: op mijnOndernemersportaal geven we inzicht in welke auto's de komende 12 weken toe zijn aan een nieuwe APK. Log dus snel in en ga naar het APK-kaartje.

Ook voor communicatie rondom de bandenwissel geldt: wacht hier niet mee tot het laatste moment, communiceer op tijd en haal ook deze communicatie naar voren.

Contactloos zakendoen

Vergeet niet op je website een stuk tekst te plaatsen over ‘contactloos zakendoen’. Hiermee geef je aan hoe je in deze tijd omgaat met getroffen maatregelen. Uiteraard in het belang van je medewerkers én je klant.

Contactloos zakendoen

Teksten voor op je website

Naast de tekst contactloos zakendoen is het verstandig op je website zo compleet mogelijk te communiceren over je dienstverlening in deze tijd. Hiervoor kan je een FAQ opnemen waarin vooraf antwoord geeft op veelgestelde vragen tijdens de coronacrisis. Check wel even per FAQ of dit voor jouw organisatie van toepassing is. In plaats van een FAQ kan je ook kort een aantal beloftes/zekerheden communiceren naar je klanten.



Terug naar Samen vooruit!

Of stel je vraag via....
Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.

Roy Daamen
Accountmedewerker