Proactief klantcontact met CaRe-Mail

Wij helpen ondernemers in de mobiliteitsbranche succesvol ondernemen. Bijvoorbeeld door te helpen in het onderhouden van de klantrelatie. Onze dochter RDC biedt daarvoor de dienst CaRe-Mail. Bedrijfsleider Ferry de Vries van Honda Verhagen over direct marketing in coronatijd.

“Begin jaren nul waren wij actief bezig met het verzamelen van e-mailadressen”, zegt Ferry de Vries. “De Wet op de privacy was net van kracht, mensen zomaar benaderen kon niet meer. Dus werden onze eigen klanten nog belangrijker. Wij zagen mogelijkheden met e-mail; veel dealers vonden dat eng. Toen Honda later een dealer zocht voor een pilot met CaRe-Mail, hadden wij al een goede basis met klantgegevens. Na twee maanden was iedereen die met de software werkte enthousiast. Dankzij de herinneringen per mail lieten meer klanten tijdig onderhoud doen. En door de automatische verzending hadden wij er minder werk aan.”

Geboortekaartje

“Enthousiast zijn we nog steeds. Daarom zijn we onlangs overgestapt op de nieuwste versie van CaRe-Mail. Die upgrade biedt nog meer mogelijkheden, met een moderne look & feel. Binnenkort gaan we een nieuw model Honda Jazz introduceren. Normaal gesproken sturen we dan een uitnodiging per mail en per post naar alle klanten. In deze tijd is dat natuurlijk vragen om problemen. We gaan nu iedere klant persoonlijk uitnodigen door een soort geboortekaartje te sturen, met het opschrift: ‘It’s a Jazz’ en de aankondiging dat wij hen bellen voor een afspraak. Dat is een kostbare operatie, dus maken we een selectie van klanten. In CaRe-Mail is dat snel geregeld: met de filters maken we een lijst van mensen die in een bepaalde periode een bepaald model hebben afgenomen.”

Hot item

“Wat wij op prijs stellen, is dat RDC heel proactief is. Zo staat er bij de wisseling van de seizoenen altijd een conceptmail klaar om klanten uit te nodigen voor een bandenwissel of een zomer- of wintercheck. En toen de coronacrisis losbarstte, leverde CaRe-Mail een concept om klanten te informeren over onze maatregelen. Op dat moment waren we druk bezig met die maatregelen in de showroom en de werkplaats; aan mailen hadden we nog niet gedacht. Nadat we hem hadden aangepast en verstuurd, konden we zien dat 80 procent van de ontvangers hem had gelezen, bijzonder veel. Het was duidelijk een hot item voor klanten, dus een goede zet om hen te informeren.”

Partner

“We zijn meer dan 25 jaar klant bij RDC en nog langer bij Bovemij. De relatie draaide vroeger om het afnemen van producten, maar is gaandeweg verdiept. Inmiddels is Bovemij echt een partner in business, die meedenkt en zich proactief opstelt. We krijgen natuurlijk weleens aanbiedingen van andere partijen, maar die kunnen eigenlijk nooit de pakketten bieden die wij nodig hebben en die wij gewend zijn.”

Meer weten?

Wil je meer informatie over CaRe-Mail of de set-upgrade pakketten? Kijk dan op de website van RDC of neem contact op met RDC via telefoonnummer 020 – 549 79 99.

Dit is een bewerkte versie van een artikel dat eerder verscheen in de BOVAGkrant.

Nog niet gevonden wat je zocht?

Of stel je vraag via…

Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.