Content

Dominique Sporken werkt sinds 2007 bij Bovemij. Begonnen als medewerker bij de receptie heeft zij door kunnen groeien tot coördinator van de afdeling Service & Acceptatie (S&A) zakelijk. Wat houdt haar werk in? En waarom werkt zij bij Bovemij?

Dominique, je bent op een feestje en er wordt aan je gevraagd wat voor werk je als coördinator van de afdeling S&A Zakelijk doet. Wat is daarop je antwoord?

‘De afdeling S&A Zakelijk is verantwoordelijk voor het accepteren, beheren en muteren van de bedrijfsmatige verzekeringspolissen. Daarnaast is onze afdeling S&A Zakelijk het eerste aanspreekpunt voor de klant. Als coördinator ben ik verantwoordelijk voor het functioneren van deze afdeling en voor de resultaten die worden geboekt. Ik houd mij veel bezig met teamdynamiek en heb als voornaamste doel om een zelfsturend team te creëren. Dit realiseer ik door een coachende rol aan te nemen: ik voer gesprekken met medewerkers en ben als vraagbaak op de werkvloer aanwezig. Bij moeilijkheden of problemen probeer ik oplossingen niet voor te dragen, maar ervoor te zorgen dat ze uit mijn collega's komen.’

Dominique Sporken

Hoe ziet jouw team eruit?

‘Mijn team bestaat uit 17 fijne mensen en is heel divers. De mensen verschillen in leeftijd, persoonlijkheden en werkervaring. Doordat ik met een grote groep mensen werk, kan het soms een uitdaging zijn om veranderingen binnen het team te realiseren. Het is hierbij mooi om te zien hoe iedereen het werk verschillend beleeft en hoe weerstand uiteindelijk toch omgebogen kan worden tot iets heel moois.’

Hoe ziet een dagelijkse werkdag eruit voor een coördinator S&A zakelijk?

‘Ik start de dag altijd vroeg; dit geeft mij de mogelijkheid om in alle rust mijn mail te checken en de dag te plannen. Bij het indelen van de dag probeer ik altijd zoveel mogelijk tijd op de afdeling in te plannen. Doordat ik bij veel vergaderingen aanwezig moet zijn, lukt dat echter niet altijd. De vergaderingen vormen een belangrijk onderdeel van mijn takenpakket, doordat ik als coördinator veel te maken heb met besluitvormingsprocessen. Daarnaast ben ik veel bezig met mijn coachende rol: ik check of bepaalde processen worden nageleefd en voer periodiek overleg met de medewerkers. Hierbij worden de resultaten- en competentieafspraken doorlopen. Wanneer ik op de afdeling aanwezig kan zijn, zit ik graag achterin om het overzicht te bewaren. Ik heb geen kantoor, daardoor kan ik de hiërarchische lijn zo dun mogelijk houden en blijf ik benaderbaar.’

Met welk gevoel stap jij de auto in naar je werk?

‘Met een goed gevoel, omdat ik mijn baan oprecht heel leuk vind. Het meest belangrijke aan mijn werk vind ik dat ik mensen zo weet te motiveren dat ze zichzelf verder ontwikkelen. Het geeft mij veel energie wanneer ik mensen zie doorgroeien in hun functie en ik dit mee heb kunnen faciliteren!’

Waarom zou je mensen wel of niet aanraden bij Bovemij te werken?

‘Ik zou het mensen zeker aanraden bij Bovemij te gaan werken. Je moet je eigen pad bewandelen en kansen creëren, maar wanneer je dat doet is er veel mogelijk bij Bovemij. Het is een heel sociaal bedrijf: ondanks de groei van de afgelopen jaren blijft het warme familiekarakter aanwezig.’

Nog niet gevonden wat je zocht?

Of stel je vraag via…

Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.