Content

Marnik van Geyn is sinds 2015 werkzaam bij Bovemij als servicedeskmedewerker. Wat houdt zijn werk in? En waarom werkt hij bij Bovemij?

Marnik, je bent op een feestje en er wordt aan je gevraagd wat voor werk je als servicedesk medewerker doet. Wat is daarop je antwoord?

‘Als servicedeskmedewerker los ik technische problemen op binnen het gehele bedrijf. Deze technische problemen zijn wisselend van impact: van een quick win tot problemen met de hardware en een applicatie die er bedrijfsbreed uit ligt. Het is mijn doel dat werknemers van Bovemij zo snel mogelijk verder kunnen met hun werk en dus zo min mogelijk last ervaren. Hiervoor houd ik het meldingssysteem in de gaten, bepaal ik de impact van binnengekomen meldingen en los ik de problemen op volgorde van prioriteit op.’

Marnik van Geyn

Hoe ziet jouw team eruit?

‘Het servicedeskteam bestaat uit vier mannen. We zijn een heel sterk en hecht team: iedereen respecteert elkaar en we zien elkaar meer als vrienden dan collega’s. Het is een klein team; dat werkt wel lekker. We hebben allemaal verschillende persoonlijkheden, waardoor we ieder een andere blik op bepaalde zaken hebben. Zo kunnen we elkaar goed aanvullen en out of the box denken.’

Hoe ziet een dagelijkse werkdag er uit voor een servicedeskmedewerker?

‘Ik begin de dag met het beoordelen van de meldingen die sinds de vorige werkdag nog binnen zijn gekomen. Aan de hand van de impact van deze meldingen overleggen we met het team wie welke taak gaat oppakken. Gedurende de dag krijg ik voortdurend nieuwe meldingen en telefoontjes binnen over technische problemen waar ik op reageer. Het is daarvoor belangrijk om stressbestendig te zijn en oplossingsgericht te kunnen werken. Voor mijn werkzaamheden kom ik overal in het bedrijf, waardoor ik het bedrijf en mijn collega’s goed leer kennen. De diversiteit van de problemen die ik op moet lossen binnen het gehele bedrijf maakt mijn werk zo leuk en afwisselend!’

Met welk gevoel stap jij de auto in naar je werk?

‘Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk. Naarmate ik meer mensen leerde kennen in het bedrijf, begon ik mijn werk ook steeds leuker te vinden. Bovemij is een gezellig en warm bedrijf, waarbij mensen moeite doen om met elkaar te verbinden. Dat merk je zowel op de werkvloer, als op onze medewerkersbijeenkomsten.’

Waarom zou je mensen wel of niet aanraden bij Bovemij te werken?

‘Bij Bovemij krijg je de ruimte om te groeien. Wanneer het bijvoorbeeld een bepaalde dag wat rustiger is op de servicedesk, heb je de kans om meer complexe taken op te pakken en bijvoorbeeld meer over de ICT-techniek te leren. Bovendien is het werk hier heel afwisselend en divers. Ik verveel me hier geen moment!’

Nog niet gevonden wat je zocht?

Of stel je vraag via…

Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.