Jos van Zuylen: "Facebook is een hot item, dus ook daar maken we gebruik van"

Midden in Oss zit sinds 10 jaar Rijschool van Zuylen, een rijschool waar kwaliteit wordt geleverd tegen een passend tarief, zo lezen we op de website van de rijschool.

Rijschool van Zuylen is geen heel grote rijschool. Mede-eigenaar Jos van Zuylen: “We zijn met 5 instructeurs, waaronder mijn vrouw en mijn zoon van 21. We hebben redelijk wat materieel, omdat we zowel lessen in bromfiets, motor, auto en aanhangwagen verzorgen. Ook geven we soms nog een caravanrijvaardigheidstraining of motorrijvaardigheidstraining. Daarnaast zijn we als rijschool – maar vooral mijn vrouw – gespecialiseerd in het geven van rijlessen voor mensen met faalangst, ADHD, Autisme en PDD-NOS.

Facebook is een hot item, dus ook daar maken we gebruik van

“We zijn zeker niet de goedkoopste rijschool in Oss. Sterker nog: ik denk dat we een beetje tot de duurdere rijscholen van Oss en omgeving horen. Maar blijkbaar mensen hebben vertrouwen in ons en zijn ze bereid iets meer te betalen voor kwaliteit en voor een rijschool die meegaat met de tijd.”

Dat het belangrijk is om je te onderscheiden van je concurrenten, is iets dat je Jos van Zuylen niet hoeft uit te leggen.

“We hebben onlangs een mobiele website de lucht in gestuurd, een promofilmpje gemaakt en we zitten steeds meer op Social Media. Facebook is natuurlijk een hot item, dus ook daar maken we veel gebruik van.”

Bovendien heeft iedereen tegenwoordig wel een smartphone of een tablet heeft. Daarom zijn we 1,5 jaar geleden overgestapt op een systeem waar een leerling een app kan downloaden. Op deze app kan de leerling zien wanneer hij/zij moet lessen, bij wie, hoe lang en welke facturen er nog betaald moeten worden. Dat sluit dus helemaal aan op de moderne tijd.”

Leerlingen vinden het cool om in een Audi te rijden

Daarnaast probeert Van Zuylen met net iets ander materieel rond te rijden. Zo vind je hier alleen motoren van KTM. “Een stuk duurder dan de reguliere lesmotors, maar het heeft wel een bepaalde uitstraling die met name jongeren heel erg aanspreekt.” Hetzelfde geldt voor de lesauto’s. Was het eerst nog Seat Ibiza dat de klok sloeg, inmiddels stappen ze bij Van Zuylen in een Audi. “Allemaal A1tjes, maar wel allemaal verschillende kleuren. Ik had niet verwacht dat het zoveel invloed zou hebben, maar leerlingen vinden het blijkbaar erg cool om in een Audi te rijden. Sterker nog: als een nieuwe kandidaat zich aanmeldt, krijgen we te horen dat ‘ze wel in die Audi willen lessen’. Dat is voor ons ook de reden om de laatste Seats eruit te wippen.”

Wij bouwen graag een goede relatie op met onze leerlingen

Voor Van Zuylen is een goede relatie met de leerlingen erg belangrijk. “We nodigen mensen altijd uit om eerst bij ons langs te komen. In een eerste gesprek, dat ik gekscherend wel eens de nul-les noem, vertellen we dan hoe we werken en wat er in het lespakket zit.” Dat deze persoonlijk aanpak helpt, is duidelijk: “Veel mensen willen na dit gesprek nog even nadenken, maar uiteindelijk besluiten 9 van de 10 mensen om hier te komen lessen. En ik denk dat je daar ook tijd in moet investeren. Iemand die hier voor de bromfiets is geweest, die hebben we tenslotte ook graag terug voor de auto. En van iemand die hier voor de auto is geweest, vinden we het ook ontzettend tof als die hier komt voor de motorrijles of voor een aanhangrijles.”

Bij Bovemij wordt alles snel en soepeltjes geregeld

Van Zuylen is al sinds een jaar of 6 klant bij Bovemij. Daarvoor was Van Zuylen verzekerd via een tussenpersoon. “De reden dat we uiteindelijk voor Bovemij hebben gekozen, is dat Bovemij een aantal zaken gewoon goed geregeld heeft voor rijscholen. Zoals het instructierisico.” Dat is het risico dat de leerling de rijschool aansprakelijk stelt voor schade die de leerling tijdens de rijles oploopt, als gevolg van een foutief handelen van de instructeur. “Dat is natuurlijk een super belangrijk aspect van de verzekering en iets waarvan andere maatschappijen wel zeggen dat ze het dekken, maar of het werkelijk zo is, dat is natuurlijk nog maar even de vraag. En wij hebben het van Bovemij gewoon zwart op wit.”

“Examengarantie is ook leuk, maar als je kijkt naar de 10 jaar dat we bezig zijn, dan hebben we maar 1 keer meegemaakt dat we een examen moesten afbreken vanwege schade.

Wat ik wél heel belangrijk vind, is dat er korte lijnen zijn. Als ik een nieuw voertuig heb, bijvoorbeeld, hoef ik maar een mailtje te sturen en wordt het allemaal snel, soepeltjes en vooral zonder echte formaliteit geregeld.”

“Als ik schade heb gehad, dan heb ik mijn geld snel terug; dat vind ik ook fijn. Want als je dat elke keer moet voorfinancieren dan wordt het een lastig verhaal.”

Daarom zit ik bij Bovemij!

"Ik heb voor een schappelijke prijs gewoon een goed verzekeringspakket. En daar gaat het mij om. Ik hoef niet te gaan shoppen, ik hoef niet na te denken, alles is goed geregeld. En daarom zit ik bij Bovemij!”

Nog niet gevonden wat je zocht?

Of stel je vraag via…

Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.