Gerben Kroes: "Van lokale fietswinkel tot webshop, Bovemij beweegt mee"

Gerben Kroes: "Van lokale fietswinkel tot webshop, Bovemij beweegt mee"

Ondernemers met een tweewielerzaak halen doorgaans een belangrijk deel van hun omzet uit de directe omgeving. Met een hoge servicegraad en persoonlijk contact bouwen ze lokaal een ijzersterke positie op. Dat geldt ook voor Gerben Kroes in het Groningse Blijham. Toen hij vorig jaar een webshop begon, was opeens de hele wereld zijn marktgebied. De extra risico's die dat met zich meebrengt, zijn vanaf het begin goed afgedekt door Bovemij.

Droom koesteren
Voor Gerben Kroes geldt dat het ondernemersbloed kruipt waar het niet gaan kan. Gerben: "Ik ben opgeleid tot machineontwerper, maar heb altijd een passie voor fietsen gehad. Toen ik zes jaar geleden deze zaak kon overnemen, kwam er een droom voor me uit. En een droom moet je koesteren, dus heb ik mijn verzekeringen vanaf het begin serieus genomen. Hoe ik bij Bovemij terecht ben gekomen? Precies zoals de meeste klanten bij mij komen: via mond-tot-mondreclame. Op advies van andere ondernemers heb ik Bovemij gebeld voor een oriënterend gesprek. Ik merkte meteen dat het goed zat. De adviseur had kennis van zaken en vertelde me ook duidelijk wat ik allemaal niet nodig had. Een verademing. Ik heb direct mijn hele zakenpakket bij Bovemij ondergebracht."

Oprecht advies
"Laten we eerlijk zijn, als ondernemer heb je weinig kennis van verzekeringszaken. Dus het is prettig als je iemand hebt die met je meedenkt. Mijn adviseur bij Bovemij belt me regelmatig op, vraagt hoe alles loopt en of ik aan bepaalde dingen heb gedacht. Ik heb nooit het gevoeld dat hij me iets wil verkopen, dat maakt de adviezen oprecht en daardoor neem ik vrijwel alles van hem aan."

Kortere levertijden, grotere voorraden
"Sinds een jaar heb ik een webshop. Aanvankelijk was dat moeilijk, maar het begint steeds beter te lopen. Internetverkoop is totaal anders dan winkelverkoop. Zo zijn de levertijden veel korter en dat betekent automatisch dat je grotere voorraden moet aanhouden. Daar heeft Bovemij mijn polis op aangepast. Mijn verzekering is sowieso maatwerk, zeker nu het online allemaal een stuk dynamischer is. Maar daar houd ik wel van. Het slechtste wat je in deze tijd kunt doen, is stilzitten. Ik blijf in beweging en Bovemij beweegt met me mee."

Nog niet gevonden wat je zocht?

Of stel je vraag via…

Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.