Geert van den Akker: "Ik wilde aan de slag, dus toen ben ik voor mezelf begonnen"

In Veghel zit al ruim 25 jaar Autobedrijf G. van den Akker, sinds 1987 Honda dealer en sinds 2000 Skoda dealer. In gesprek met Geert van den Akker, directeur en eigenaar.

"Ik wilde aan de slag, dus toen ben ik voor mezelf begonnen"

Geert van den Akker is een echte ondernemer “Toen ik klaar was met mijn studie stuurde ik meteen een sollicitatiebrief naar de ANWB Wegenwacht. Dan rijd je de hele dag in zo’n karretje rond en ben je toch nog een beetje eigen baas”. Een baan als verzekeringsexpert leek hem ook wel wat. “Dan ga je elke keer op pad, steeds naar andere bedrijven om schades te kijken, ook een beetje eigen baas dus.” Het ene bedrijf had geen plaats, en het andere bedrijf liet niets van zich horen. “Ik wilde aan de slag, dus ik ben voor mezelf begonnen in Eerde, met onderhoud en reparatie. Dat was in 1982, ik was net 24.”

Van universele dorpsgarage in Eerde naar Honda en Skoda dealer in Veghel en Helmond

In de jaren die volgden, groeide het bedrijf sterk; het pand in Eerde werd al snel te klein. Van den Akker verhuisde daarom naar Veghel, waar hij een jaar later, in 1987, Honda-dealer werd. In 1995 opende Van den Akker zelfs een tweede vestiging in Helmond. De zaken gingen zo goed dat hij een groter pand aan de Lagedijk moest kopen, waar het bedrijf nog altijd gevestigd is. “Dit pand was eigenlijk te groot voor Honda alleen. En omdat Honda een slecht merk is voor de werkplaats – dat merk zie je gewoon niet, het is een van de betrouwbaarste merken die er zijn – wilde ik er per se een Europees merk bij.” Dat werd Skoda. “Dat merk was toen net in opkomst: een merk vol kansen!”

Inmiddels werken er 15 mensen bij Van den Akker, de meesten al jaren. Het is blijkbaar fijn om bij dit bedrijf te werken. “Ik vind dat ook belangrijk, dat er een goede sfeer is en dat mensen met plezier komen werken. Je ziet elkaar hier meer dan dat je je familie ziet, 5 dagen per week, sommigen 6 dagen, en je hebt continu de hele dag met elkaar te maken. Dan moet het natuurlijk wel leuk zijn.”

Vertrouwen, daar gaat het om

Wat Van den Akker anders maakt dan andere autobedrijven: “We zijn eerlijk, transparant en geven mensen aandacht. Mensen die hier komen zijn geen nummer, we kennen ze, we willen graag een goede band met onze klanten opbouwen. Het belangrijkste daarbij is wederzijds vertrouwen. Als je dat hebt, kun je gewoon goed zaken doen. Kijk, de klik moet er natuurlijk wel zijn met mensen, maar we streven altijd naar langetermijnrelaties met onze klanten. Ik vind het fijn dat mensen hier blijven komen en dat ze trouw zijn aan ons. Ik ben ook trouw aan mijn leveranciers. Als ze het goed doen en de prijs is redelijk, dan vind ik dat prima.”

Al ruim 20 jaar klant bij Bovemij

Van den Akker is al sinds 1994 bij Bovemij verzekerd; daarvoor liep alles via een tussenpersoon. “Toen ik begon, was een van mijn klanten voor zichzelf begonnen met verzekeren. Omdat ik graag zaken doe met lokale partijen ben ik met hem een samenwerking aangegaan. Hij regelde dus al mijn verzekeringszaken. Toen het voor hem lastiger werd om alles in zijn eentje te doen, heeft hij contact opgenomen met Bovemij en toen hebben we daar ook een stukje ondergebracht. En toen is hij plotseling overleden. Omdat ik Bovemij al kende, heb ik op dat moment besloten alles bij jullie onder te brengen.”

“Wat ik het belangrijkste vind bij een verzekeringsmaatschappij, is de betrouwbaarheid. Dat is toch de basis van een verzekering. Dat een verzekeraar ook doet wat ze belooft. Bij Bovemij zit dat allemaal goed!

Een verzekeraar leer je natuurlijk pas kennen als er iets gebeurt. Op dat moment moet een maatschappij er voor je zijn. En dus zeggen dat iets niet gedekt is of dat we eigenlijk preventiemaatregelen hadden moeten nemen.  Daar moet je dan niet over beginnen. Maar Bovemij doet dat nooit.”

Daarom zit ik bij Bovemij

Van den Akker wordt regelmatig gebeld om een vergelijking te maken. “Ik doe het nooit, ik heb daar gewoon geen zin in. Bovemij is een partij waar ik vertrouwen in heb. In mijn contactpersoon en in de manier waarop de schade afgewikkeld wordt. Bij Bovemij geldt: afspraak is afspraak en garantie is garantie. Daarom zit ik bij Bovemij.”

Nog niet gevonden wat je zocht?

Of stel je vraag via…

Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.