‘Met viaBOVAG.nl onderscheiden we ons in de markt’

Het vijftigjarige bestaan van autobedrijf Reinders in Weerselo zou dit jaar eigenlijk groots gevierd worden. De coronacrisis gooide helaas roet in het eten. Het geplande feest veranderde daardoor in meerdere kleine feestjes. Eigenaar Christian Reinders vierde vooral dat zijn bedrijf ondanks een kleine dip goed uit de crisis is gekomen. Onder meer dankzij viaBOVAG.nl.

Vader Jan Reinders startte het autobedrijf in 1970 bij zijn ouderlijk huis. Nu, vijftig jaar later, zijn er dertien medewerkers en weten klanten Auto Reinders niet alleen in Weerselo en omgeving, maar ook ver daarbuiten goed te vinden. Voor een nieuwe auto of occasion, maar ook voor de nodige reparaties. Tot Christians genoegen blijft het vaak niet bij een eenmalig bezoek, maar keren klanten regelmatig terug. En inmiddels komen er weer evenveel klanten over de vloer als voor het begin van de crisis. De klanten die niet langskomen, weten het auto-aanbod goed te vinden op ViaBOVAG.nl.

Fan van het eerste uur

‘Mensen die een auto zoeken, doen dat tegenwoordig vooral online’, vertelt Christian. ‘Online zichtbaarheid is daardoor belangrijker dan ooit. Wij zijn vanaf de start aangesloten bij ViaBOVAG.nl. Online adverteren kan op allerlei online platforms, maar met ViaBOVAG.nl bieden we klanten iets extra’s. Wat voor ons de doorslag gaf om direct aan te sluiten, is de betrouwbaarheid van het platform. De koper heeft geen last van verborgen kosten. De aangeboden prijs is de all-in-prijs. Bovendien geldt de BOVAG-garantie.’

De beste optie

Christian ziet ook voor de verkopende partijen veel voordelen. ‘Wij krijgen serieuze reacties op onze advertenties. Bij andere platforms krijg je weleens een mail met: “Ik bied €500”. Daar kan ik niet zoveel mee. Daarnaast vind ik het een groot voordeel dat onze maandelijkse kosten binnen de branche blijven. We kunnen andere commerciële partijen wel blijven spekken, maar ik vind dit een veel betere optie. Het helpt ons hun macht te breken.’

Kritische noot

Een verbeterpuntje is er ook, volgens Christian. Zo is er nog altijd onderscheid in prijzen in- en exclusief btw. ‘Ik snap waarom dat gebeurt, maar het zou netter zijn als overal gewoon de prijs inclusief btw gemeld wordt. Dan weet de klant precies waar hij aan toe is. Ook zou het mooi zijn als er wordt nagedacht over de mogelijkheid om ook onderhoudswerkzaamheden te kunnen aanbieden via dit platform. Ik weet dat het geen eenvoudige opgave is, maar het zou ViaBOVAG.nl nóg veel waardevoller maken. Veel klanten zoeken namelijk ook al online naar plekken waar zij terecht kunnen voor onderhoud aan hun auto.’

Minder reparatie, meer verkoop

De komende periode ziet Christian zonnig in. Hij verwacht wel in een lichte daling in het aantal reparaties en onderhoudsbeurten. ‘Mensen zijn minder op vakantie gegaan en er is minder woon-werkverkeer. Dat merkten we al door het lage aantal klanten met vakantiepech. Normaal gesproken komen er na de vakantieperiode behoorlijk wat auto’s binnen voor een onderhoudsbeurt of grote reparatie. Die golf zal nu denk ik voor een groot deel uitblijven. Gelukkig blijven nieuwe of tweedehands auto’s onverminderd populair.’

Bekijk al het nieuws

Tot 2021 gratis adverteren op viaBOVAG.nl

Nadat adverteerders in de maanden april, mei en juni van dit jaar al gratis viaBOVAG.nl konden gebruiken, stellen BOVAG en Bovemij het platform van 1 september 2020 tot 1 januari 2021 kosteloos beschikbaar voor BOVAG-leden die adverteren met auto’s, motoren en fietsen. Voor autobedrijven hanteert viaBOVAG.nl daarna een abonnementsvorm volgens ‘no cure, no pay’, zonder vaste maandelijkse kosten.

Stap ook in!

Maak gebruik van dit unieke en interessante aanbod. Aanmelden kan via mijn.bovag.nl/viabovag. Voor vragen kun je telefonisch contact opnemen met viaBOVAG via 030 202 82 02.

Nog niet gevonden wat je zocht?

Of stel je vraag via…

2
3
4
Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.