"Bovemij voelt aan als een familiebedrijf!"

Dirk Hermens is sinds 2010 werkzaam als facilitair medewerker bij Bovemij. Wat houdt zijn werk in? En waarom werkt hij bij Bovemij?

Dirk, je bent op een feestje en er wordt aan je gevraagd wat voor werk je als facilitair medewerker doet. Wat is daarop je antwoord?

‘Als facilitair medewerker fungeer ik eigenlijk als de “conciërge” van het bedrijf. Ik verricht operationele werkzaamheden die variëren van gebouwbeheer en het helpen organiseren van evenementen, tot het bedienen van de collega’s in het pand. Uiteindelijk zijn al mijn werkzaamheden erop gericht om samen met de rest van het team de interne klant van Bovemij tevreden te houden door facilitaire problemen te voorkomen of te verhelpen.'

Hoe ziet jouw team eruit?

‘De afdeling facilitaire zaken kan onderverdeeld worden in de receptie, postverwerking en facilitaire zaken an sich. Onze afdeling bestaat uit een vaste club mensen; we hebben maar weinig verloop. Hierdoor weten we wat we aan elkaar hebben en durven we elkaar aan te spreken wanneer bepaalde zaken niet goed gaan. Dat maakt ons een sterk en gezellig team!’

Hoe ziet een dagelijkse werkdag eruit voor een facilitair medewerker?

‘Ik check in de ochtend eerst altijd de serviceportal: in dit systeem kunnen medewerkers een melding indienen wanneer zij tegen facilitaire problemen aanlopen. Ik draai de cijfers van de dag ervoor uit en kijk welke meldingen er nog binnen zijn gekomen. Daarna hebben we samen met het team een dagstart, waarbij we de dag van vandaag doornemen en kijken welke taken door wie kunnen worden opgepakt. Vervolgens pak ik de besproken taken op en behandel ik ze op volgorde van urgentie: dit kan het repareren van een bureaustoel zijn, maar ook het verhelpen van een verstopt toilet. Het leuke aan mijn werk is dat er gedurende de hele werkdag continu nieuwe meldingen of mails tussendoor binnenkomen die afhankelijk van de urgentie meteen opgepakt moeten worden. Daarnaast houd ik mij nog bezig met mijn individuele takenpakket: de schoonmaak van het gebouw en het bijhouden van de voorraad van kantoorartikelen behoren tot mijn vaste werkzaamheden.’

Met welk gevoel stap jij de auto in naar je werk?

‘Altijd met een goed gevoel: ik ga nog steeds elke dag met plezier naar Bovemij. Dit komt door de combinatie van fijne collega’s en de afwisseling in de werkzaamheden die ik verricht. Het sociale aspect is voor mij de kracht in mijn werk: mensen vinden het leuk als ik een kort praatje met ze maak wanneer ik een probleem voor ze kom oplossen. Hierdoor kom ik op verschillende afdelingen en ken ik veel mensen in het bedrijf.’

Waarom zou je mensen wel of niet aanraden bij Bovemij te werken?

‘Ik zou mensen zeker aanraden bij Bovemij te gaan werken, omdat het aanvoelt als een familiebedrijf. Iedereen is heel gemoedelijk, kan goed met elkaar overweg en is altijd in voor een praatje. Wanneer je een goede werknemer bent voor Bovemij, dan is Bovemij ook goed voor jou.’

Nog niet gevonden wat je zocht?

Of stel je vraag via…

Heb je een vraag?
Neem dan contact met mij op of met een van mijn collega's.