Klantenpanel

“Waar kunnen wij u mee helpen?” Die vraag stelt Bovemij aan de BOVAG-leden. Productspecialist Esther Landman: “Wij helpen ondernemers om succesvol te ondernemen. Onze afdeling Marketing en Productontwikkeling innoveert niet alleen op basis van ontwikkelingen in de markt, maar zeker ook door met onze klanten in gesprek te treden.” Die dialoog krijgt een extra boost met het kersverse Bovemij klantenpanel.

De wereld verandert snel. Bovemij wil en zal niet achterblijven. “Productontwikkeling speelt een belangrijke rol binnen Bovemij”, aldus productspecialist Karlijn van den Boer. “We richten ons daarbij vooral op verzekeringen en financieringen, zowel voor bedrijven als voor particulieren.”

Bovemij speelt in op ontwikkelingen in de markt. Karlijn wijst als voorbeeld op de snelle digitalisering in de autobranche. Die tendens biedt veel kansen en mogelijkheden. “Maar er kunnen ook nieuwe risico’s uit voortvloeien.”

Esther: “Het werkt niet als we vervolgens vanachter ons bureau een nieuw product gaan ontwikkelen. We willen eerst met ondernemers overleggen. Daarvoor is het klantenpanel in het leven geroepen. Alleen op die manier kunnen we ook over producten voor specifieke branches, zoals rijscholen, praten.”

Karlijn en Esther: “We vragen de deelnemers aan het klantenpanel wat ze van onze ideeën vinden en om zelf met suggesties te komen.”

Kijk voor meer informatie op www.bovemij.nl/klantenpanel

Risico’s terugdringen

Bovemij heeft een afdeling Operationeel Risicomanagement. “Ook bij die afdeling staat de vraag ‘hoe kunnen we de ondernemers helpen?’ centraal”, aldus Esther. “De afdeling Operationeel Risicomanagement staat de ondernemer bij om bedrijfsrisico’s terug te dringen, of zo mogelijk volledig te vermijden. Onze risicodeskundigen geven advies en beantwoorden vragen van ondernemers.” Het werkterrein van Operationeel Risicomanagement is zeer breed en omvat risicomanagement, preventie, expertise en schadeonderzoek. Bedrijfsinterne processen en procedures worden indien nodig herzien, altijd in overleg met de ondernemer. Specifieke aandachtsgebieden zijn bijvoorbeeld inbraak- en diefstalpreventie, brandpreventie en het voorkomen of opsporen van fraude, maar ook aannamebeleid van personeel, cyberrisico’s en financiële stromen in het bedrijf.Een inventarisatie is voor elk bedrijf in de mobiliteitsbranche nuttig, weet Karlijn. “Onze ervaring leert dat er vaak met eenvoudige maatregelen veel is te winnen. De risicodeskundigen kijken met andere ogen naar een bedrijf en leggen onder meer ingesleten, maar risicovolle gewoontes bloot.

Helder private lease

Bovemij lanceerde dit jaar het private lease-concept Helder. Helder richt zich met name op automobilisten voor wie ‘zorgeloos rijden’ bovenaan hun verlanglijstje staat en waarde hechten aan een betrouwbaar advies bij de keuze van hun volgende auto. De Car Coach van Helder biedt de helpende hand, onder meer door op basis van de wensen van de klant een aantal voorraadauto’s (occasion of nieuw) van regionale BOVAG-autobedrijven te selecteren. “Helder is private lease zonder kleine lettertjes”, aldus Karlijn. “De klant kan zijn contract bijvoorbeeld al na twaalf weken kosteloos annuleren als hij om wat voor reden dan ook niet tevreden is. De voordelen voor BOVAG-bedrijven zijn duidelijk: zij leveren de auto’s uit hun bedrijfsvoorraad en verzorgen reparatie en onderhoud.”

Klantenbinding

Zo’n 500 BOVAG-bedrijven zijn inmiddels verbonden bemiddelaar van Bovemij. Dat betekent dat zij hun klanten niet alleen auto’s verkopen, maar hen ook ondersteunen bij hun autoverzekeringen, financieringen, pechhulp en aanvullende garantie.

Karlijn: “Daarmee helpen zij hun klanten én zichzelf. Klanten die bijvoorbeeld een BOVAG Autoverzekering hebben, komen bij schade namelijk altijd terug bij hun eigen BOVAG garage. Het autobedrijf  heeft daardoor een goed gevulde werkplaats én extra inkomsten. En de klant is bij met het autobedrijf: hij heeft namelijk alles goed geregeld bij zijn vertrouwde partij.

De Bovemij verzekeringsproducten voor voertuigeigenaren zijn meer dan een verzekering voor de polishouder. “Het zijn ook instrumenten om de klantenbinding te vergroten”, benadrukt Karlijn van den Boer. “BOVAG autobedrijven die onze producten verkopen, krijgen een extra binding met hun klanten. Denk bijvoorbeeld aan de BOVAG Autoverzekering. Als de klant schade heeft, wordt de auto naar zijn BOVAG autobedrijf gebracht. Ook bij BOVAG Pechhulp wordt, waar mogelijk, het eigen BOVAG autobedrijf van de klant ingeschakeld.”

Dit artikel verscheen eerder in de Oliebollenspecial van Automobiel Management
Auteur: Roy van der Laan

Terug naar het nieuwsoverzicht.